Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 288 ggr
lollynonna
0

hon bits-vad ska man göra?

min kompis har lånat mina två gerbiltjejer som har bott hos mig. men nu har en av honorna börjat bitas! de har aldrig någonsin bitits förr! nu har hon bitit min kompis i handen tre gånger så att det börjat blöda ganska mycket. jag var inte med så jag vet inte exakt vad som hände ,men min kompis säger att först skulle hon ta upp henne,och då bet hon. sen skulle hon ta upp den andra honan som inte har bitit,och då rusar den första fram och biter henne! sen skulle hon ta upp den som hade bitit henne,och då hänger hon kvar i handen! det var tänkt att tjejjerna skulle stanna över helgen,men vi åker och hämtar de imorgon:/ verkligen tråkigt var detta! vad ska vi göra nu?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

Den ena honan kanske är stresskänslig och började med dåligt beteende pga. Stressen med flytt och nya dofter och kände sig hotad av den nya människan som greppar tag i dom.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

aekitsune
0

De känner väl att kompisen inte är du. Det är inte så kul när en vilt främmande människa kommer och ska plocka upp en. Min ena, Link, blev sån också när han bytte bur. Tre gånger bet han mig så han hängde kvar och det började blöda. Det är bara att ta det lugnt och inte stressa dem eller tvinga dem till något. Jag vet inte om jag gjorde rätt, men jag började helt enkelt om med träningen jag gjorde när jag vill de skulle bli handtama när de var små. En godis i handen så fick han själv springa fram och hämta godisen, sen gräva lite i spånet osv. Nu gnager han bara på mig (försiktigt) när han tycker att han förtjänar en godis men inte för någon. Gam! :P

http://aekitsune.blogg.se

lollynonna
0

ja,det kan ju vara med lukter… vi kom också fram till att det kan ha varit något liknande:/

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol