hur städar ni era burar ?
hur städar ni era burar ? främst akvariumen ? & var är gerbilerna då ?

När jag städar våra akvarium så tar jag en och en och har då gerbilerna i vårat badkar med en handuk i och ngn kartong som dem kan gömma sig under.Ibland har det även hamnat i sin transportbur.
Sedan så tömmer jag hela buren på spån och Toa-lätt med en katt spade och lägger i en påse och sedan dammsuger jag upp resterna som jag inte får upp. Efter det så tar jag en blöt trasa och tvättar rent akvariumet för att torka rent det och har ajax ( ej ett måste)på utsidan av fingeravtryck;)
Efter det så tvättar jag rent dem sakerna jag har i buren som behöver tvättas rent och de andra trä föremålen som inte går att tvättas damsuger jag rent. (Lite nojig kanske)
Sedan är det bara att lägga tillbaka sakerna på den platsen som man vill ha det för denna gången man städar, i med spån eller Toa-lätt. River i massa toapapper el kökspapper som dem kan boa med och nya kvistar och lite nya kartonger eller toa rullar att gnaga på. Lägger alltid tillbaks (lite) rester från spånet el toa-lätt för att dem skall känna igen sina dofter.
Så gör jag när jag städar våra burar =O)
Jag har iofs en gerbil-bur med akvarium men annars använder jag maxi-dunor. När jag städar åt gerbilerna så får de antingen vara i en stor pet-box, samma som de är i på utställningar, eller så får de vara i aktivitetslådan vi har till hamstrarna.

Mina killar får springa i badrummet medan jag städar. Det är förstås säkrat genom att jag täckt över golvbrunnen osv.
Sedan gör jag samma procedur som #1.
Mina är antingen i en stor bur eller i en transportbur under tiden. Burarna skurar jag i badkaret.
tack ! :) ngra mer ?

jag har dom i en liten plastbur, en sån som man har på utställningar. eller så har jag dom i min garderob, som är ganska stor. :)
När jag städar är gerbilerna i sängen, och min bror passar de oftast då.
Jag tömmer hela akvariumet på spån, dammsuger upp resterna och häller i nytt spån. Sedan sätter jag in deras saker, fyller på med nytt vatten och lite mat, oftast lägger jag in någon grönsak eller frukt.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se