Klippa klorna
är det någon mer än jag som behöver klippa klorna på mina gerbiler? på något sätt lyckas mina inte fila ner sina ordenkligt även om den jar massa stenar osv. i sin bur 🤔
Tycker det är så synd om dem när jag får greja med dem och klippa klorna på dem, jag har provat olika metoder, även linda in dem som en gerbil burrito men det gillade dem inte alls och det kan jag förstå 😛, så bästa sättet jag hittat är att ta hjälp av mamma som håller dem i nackskinnet och jag klipper klorna.
någon mer som behöver göra det? några tips?
Det behövde min gamla hane eftersom att han var sjuk en länge tid (är avlivad nu) Då använde vi en sax med långt skaft och liten "klippdel" som vi klippte klorna med när min kompis kelade med honom. Hur enkelt som helst på honom:) dom jag har nu försöker jag vänja vid att man håller på med klorna ifall att!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#2 aha jag förstår, kanske kan öva på att hålla på med baktassarna till en början=)?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Hur långa ska klorna vara på en gerbil? förlåt för lite OT
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#4 kanske 3-5 millimeter?
nån som har bild på för långa klor och klor med bra längd ?
#7 skulle nog säga att det är liiite långa men köp en liten kruka (OBS utan håll i botten är superviktigt!) så kan gerbilerna gräva i den och slippa ner klorna. Tror inte att dom behöver klippas=)
#8 jo dem har två krukor i sitt akvarium, får gräva fram dem lite så att dem kan användas på ett bättre sätt
Förlåt att jag inte hållet mig till ämnet men #7 var köper du ditt spån och vad heter det. Undrar bara för att jag tänkte byta spån nu och behöver veta vad som finns och ditt såg "fint" ut.
#10 PM dig istället så vi inte börjar med nytt ämne här :P
Ni som har krukor - vart hittar ni sådana utan håll i botten? 🙂 Tycker alla verkar ha det, men kanske är jag som har missat så skulle vilja ha lite tips!
jag har hittat mina två på loppis…