Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 941 ggr
Thea02
1

Hur ska de sluta bitas?

Hej!, har gerbiler och båda har börjat bitas på mig och väldigt Ont gör det också! Jag blåser och blåser men de slutar aldrig! Vad ska jag göra öronen är uppåt hela tiden på dem men de bits endå! Finns det nåt sorts knep för att de ska sluta bitas?

lollynonna
0

jag förstår inte att öronen är uppåt?

men du kan ju ge dom godis eller så då de inte bits:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

KnasigaEllinor
0

Var noga med att dina händer inte luktar mat/godis/ätbart för dem, vet att mina gerbiler ett tag kunde råka smaka på mig en del om jag inte aktade mig.

Ikajo
0

Puffa till dem lätt (mycket lätt) på nosen när de nafsar så ska du nog se att de slutar efter ett tag. Men du måste göra det varje gång de ens försöker bitas. Låt dem inte bita hårt. Gör gärna ett ljud också, typ säg Nej. Envisas dem så fortsätter du. Det är dessutom vanligt att gerbiler blir lite bitiga när de är runt halvåret.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Vanad1s
4

En av våra gerbiler var rätt bitig, jag läste på och vi körde så här:

1. Gnugga handen i burströet så att du luktar mer gerbil.

2. Säg "nej" + blås en puff i ansiktet så fort han nafsar. Testa med en lätt puff, eller som mest som för att blåsa ut ett ljus. Men jag ser redan att blåsa inte funkar för dig - det gjorde det inte för oss heller så vi gick till steg 3.

3. Öppna handen (tom eller med ett frö) och var beredd att ge en liten putt med andra handen så fort han bits. Om han bits ska han inte få komma fram till belöningen. Vår gerbil slutade bitas efter några dagar, hade slutat helt efter en vecka. 

4. Såg ett tips på en engelsk sajt att ha på sig trädgårdshandskar under träningen om gerbilen bits jättemycket (så att man inte rycker undan handen), men för oss behövdes inga handskar.