Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 631 ggr
Ceratico
1

(O) Två nutmeg hanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag hittat ett hem åt min lilla DEH kille Honnii och därför känns det dags att lägga ut en annons på mina två andra hanar som fick ha kvar varandra som kompisar.

Cesar och Nuces, två nutmeg hanar. De har visserligen samma färg men man ser ändå stark skillnad på dem då Cesar är tjock och har kort svans och Nuces är smal och har lång svans.
De är härliga båda två och kommer fram till handen om man prasslar lite i spånet och sedan när dem ser handen lägger den med handflatan uppåt, då det betyder godis för dem. De är dock inte längre lika handtama som de varit pga. att jag inte tillbringat speciellt mycket tid med dem den senaste tiden då jag har tidsbrist och känner att tiden inte längre räcker till till allt.

Jag skulle därför vilja att de hamnar hos ett hem som har tid att rasta dem, har tid att umgås med dem och sådant, då jag endast gjort det nödvändiga med mat, vatten och sand och lite kort varsel i handen på kvällen. Jag älskar dem något otroligt men har tyvärr inte längre tid för dem, vilket jag tycker är väldigt tråkigt :(

Cesar är född: 2012-05-19 (19/5-12)
Nuces är född: 2012-06-07 (7/6-12)
De är med andra ord snart två år gamla och kommer från Evelinas uppfödning i Linköping.

De bor i ett akvarium på 158 liter (95x40x40 har jag för mig det var) som står på en akvariemöbel och har ett passade skyddsnät i träram som lock. Detta kan man få köpa med till dem för en summa, pris diskuteras.
Likaså har dem 5-6 påsar med gerbil nature och ca 13-14 kilo chinchillasand (två 5-kilos påsar är oöppnade) som köptes in nytt i januari som ni gärna får köpa med för en liten peng. Vill ha 300 för det hela då det fortfarande är en sådant mängd.

Alla deras saker i akvariet kan ni få med utan kostnad om ni vill ha det, då det inte längre kommer vara någon nytta för mig efter att gerbilerna har omplacerats.
Och självklart så behöver ni inte köpa till något utav tillbehören, utan är ni bara intresserade utav gerbilerna så är ni hemskt välkomna att höra av er då det är dem som annonsen ska handla om. Det viktigaste för mig är att dem kommer till ett bra hem!

Vi finns i Varberg och kan leverera runt hela staden och en liten bit utanför. Ni når mig enklast via PM, då min mobil är trasig och jag aldrig kollar mejlen.

Cesar på bild.

Ceratico
1

Nuces

Ceratico
1

Cesar igen

Ceratico
1

Cesar igen

Ceratico
1

Nuces

Ceratico
1

Och Nuces igen

Ceratico
1

En bild på deras akvarium (lite snålt med spån i nuläget):

Ceratico
0

Putt

allsan
0

Vilka fina gerbiler! c:

Ceratico
0

#8 Det är dom verkligen ! :)

Tsunamis
0

Har du någon stamtavla på dem?

MvH  Tsunamis

Ceratico
0

#10 Jag skulle fått stamtavla på Cesar men fick aldrig någon 🤔 Men då jag inte haft användning av stamtavla då jag varken födde upp eller ställde ut så var det inget jag bekymrade mig över. Tror dock jag bara behöver kontakta Evelina och be om stamtavlorna på dem så får jag dem, dock har vi inte haft någon kontakt sedan jag fick dem…

Ceratico
0

Putt, killarna finns fortfarande kvar.