Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: burar-inredning
LĂ€st 1396 ggr
marsvins
2

samlarlÄdor?

mina gerbiler bor just nu i en GALLERBUR!!!😕😡det Ă€r hemskt dom kan inte grĂ€va och har gnagit sĂ„ mycket pĂ„ gallret att pĂ€lsen försvunnit runt nosen! jag funderar pĂ„ att köpa en stor samlarlĂ„da frĂ„n ikea (tror det heter nĂ„got sĂ„nt eller typ samlarbox) men vad Ă€r bra och vad Ă€r dĂ„ligt?

kom med för och nackdelar!

och gÀrna tips!

rĂ„ttor Ă€r inte Ă€ckliga bara Ă€ckligt underbara🙂

Prickbarnet
1

Det som Àr bra Àr att den Àr rÀtt stor, och lÀtt och flytta och inte lika tung som ett akvarium.

Nackdelarna Ă€r vĂ€l att om man har otur sĂ„ kan gerbilerna börja gnaga pĂ„ plasten men tror inte det Ă€r sĂ„ mĂ„nga som gör det. 🙂

LisaF
2

NĂ€r jag hade gerbiler hade jag den största samlalĂ„dan, 130 liter  Ă€r de vĂ€l pĂ„.
Byggde ett eget nĂ€tlock till den och det funkade kanonbra. Hade inte gnagproblemet đŸ™‚

/ Lisa
Medarbetare pĂ„ TrĂ€ning iFokus

ulrikame
0

lÄdan heter SAMLA och den bÀsta av de som jag har förstÄtt Àr 130 L

marsvins
0

okej tack allihopa!😃 tar gĂ€rna emot flera tips

Tillao03
0

Mina gerbiler bor i en samlarlÄda 130 liter. Funkar jÀttebra! :)

Tilde & GerbisarnaFörlÀgen

vaniljkaka
0

Nu lÄnar jag trÄden lite, har bara en frÄga. Kan man göra jÀtte mÄnga hÄl i locket med en borr istÀllet Àn att skÀra ut och sÀtta dit nÀt/galler? finns de ingen risk att dom börjat gnaga i hÄlen?

Prickbarnet
0

#6 jag hade sĂ„ till mina i deras förra bur som dom skulle ha tills vi hade fixat mer plats till en 130 liters (dĂ„ hade dom 45 liter ._.) och dom fick bo i den nĂ€r vi Ă„kte pĂ„ semester och dĂ„ gnagde sig min ena gerbil ut
 SĂ„ ja det finns chans för det men om dom har en stor bur med mycket inredning sĂ„ tror jag inte dom kommer göra det, min gerbil gnagde sig ut antagligen för att han hade trĂ„kigt i den lilla buren (det fanns nĂ€stan ingen plats hos min moster som passade dem)

ulrikame
0

jag har köpt en 45 L samla som jag anvÀnder nÀr jag stÀdar akvariet och jag försökte att borra hÄl i locket med en borr. det gick inte sÄ bra :(

marsvins
0

okej tack hur mycket kostar en 130 liters samla?

och om ni har bilder pĂ„ samla som bur visa gĂ€rna dom!🙂

Prickbarnet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 189 kr :) 

HÀr Àr min samla lÄda:

marsvins
0

taaack sÄÄ mycket #9

fler bilder!🙂

Gerbilles
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enda bilden jag har pÄ min samla Àr tagen uppifrÄn.. :P

marsvins
0

#12 fin!

marsvins
0

tar gĂ€rna emot tips😃

vaniljkaka
0

MÄste man verkligen ha lock i samla 130l? tycker den ser sÄ hög ut :P och gerbiler hoppar vÀl inte sÄ högt?

annars, hur mÄnga hÄl ska man göra i locket? om man gör hÄl med borr

ulrikame
0

de kan hoppa lĂ€ngre Ă€n man tror, nĂ€r jag stĂ€dar sĂ„ har jag de i en 45 L samla och jag Ă€r glad att jag har lock pĂ„ den, för stĂ„r ibland och hoppar i ett hörn
 de skulle komma över om locket inte var dĂ€r

Prickbarnet
0

#15 Jo de kan hoppa eftersom de har sÄ lÄnga bakben. :) Sen ska man ju ha massor med spÄn i sÄ dÄ blir det ju Ànnu lÀttare att hoppa.

marsvins
0

#15 jag mĂ„ste iallafall ha lock för jag har katt😉 men annars vet jag inte riktigt mina kan hoppa högt iallafall😃

Anne.K
0

Gerbiler hoppar ut utan större svÄrigheter sÄ lick av nÄgot slag bör man ha.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Lock*

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning