Ny flock!
Finns det någon kunnig om att sätta ihop gerbiler? Går det bra att sätta ihop 1 äldre hane med 3 yngre hanar, ca 7 veckor? Jag behöver tips och råd eftersom att jag aldrig har gjort det förut.
Är inte så kunnig men vet att man ska sätta in en galleröverdel i buren så dom kan vänja sig vid varandra utan att börja bråka.
Dogs is my world ♥
Ok, tack för svar!🙂
Jag har för mig att man kan ha ett galler emellan så de inte kommer åt varandra samtidigt som man byter plats på gerbilerna, så efter ett tag luktar dom likadant och då brukar ihopsättandet gå mycket smidigare. Byt inte sanden och städa inte buren när du sätter ihop dom för det är bra om lukterna från den andra gerbilen eller gerbilerna finns kvar. Berätta gärna hur det har gått sen 🙂
Tack för tipsen, berättar senare i veckan hur det går! 🙂
Finns det några fler som har tips om att sätta ihop gerbiler?
När du testar släppa ihop dem testa med dina vuxna + 1 unge först. Ser det ut att gå bra så efter 10 minuter kan du släppa in nästa unge, och sen den sista. Vissa ensamgerbiler kan bli lite överrumplade med att möta 3 nya ungar på en och samma gång därför brukar det gå bäst med att testa med 1 först.
MvH Tsunamis
Nu har vi delat av akvariet och de har träffats, det verkar gå bra.🙂
släng gärna upp lite bilder, alltid roligt att se :)
#8 Jag ska se om jag kan fixa det!
Nu har vi bytt plats på gerbilerna 3-4 ggr, det har gått jättebra och nu är de i samma akvarium och putsar varandra.
vad roligt att det gick bra!
De verkar trivas tillsammans c:
Oj, det skulle vara en bild med men det funkade inte.
Skönt att allt går bra! 👍
Härligt att höra att allt gick bra!