Träna Gerbiler!
Är det någon mer än jag som har ganska stora gerbiler? Jag försöker träna de lite så dem inte blir allt för stora!🙂
Ni får gärna komma med tips och bilder på hur ni tränar era gerbiler , man kan ju träna de fast de inte är så stora👍
Tilde & Gerbisarna
Jag visste ju att de gillar att gnaga och så men jag blev förvånad hur snabbt det kan gå!🏆
Tilde & Gerbisarna
ja de är snabba på att gnaga när de vill :)
Ja, det har jag märkt!😉
Tilde & Gerbisarna
Haha, gud va gulliga de är, de har liksom små fettvalkar :3
Min gerbil Hoppsan brukar, när jag har tagit av locket till buren, hänga sig i "mittstolpen" på akvariet och dra sig upp och ner. xD
Hihi🙂
Tilde & Gerbisarna
Primus älskar verkligen mat, han brukar till och med sitta och äta på spånbitar!!!
Tilde & Gerbisarna
Haha!
brukar du(alicia) träna dina gerbiler nånting? 🙂
Tilde & Gerbisarna
Vilka söta gerbiler du har:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
tack!
Tilde & Gerbisarna
Ja! Verkligen supersöta :)
tack ,håller med🙂
Tilde & Gerbisarna
#13 Nej, inte än dem är fortfarande så små och ynkliga, endast 4½ månader. 😃
Lärde mina att springa igenom en toarulle nån gång under hösten, men vet inte om de fortfarande kan det eftersom det var rätt länge sen jag testade senast 🙂
Okej, det brukar de här två också göra! Men en gång fastnade Nöten! :D
Tilde & Gerbisarna
#22 jag använder ett kartongrör som är lite större i diameter än en vanligt toarulle eftersom Merry (som är rätt stor) inte vågade springa igenom den vanliga rullen :)
Hihi det skulle de här två behöva! :D
Tilde & Gerbisarna
:)
Tilde & Gerbisarna
Mina gerbiler är nog inte så stora men dom tränar ändå eller vad man säger för dom tycker det är så roligt! Jag har gerbilsäkrat köket och lagt ut grejer som dom kan klättra och hoppa upp på plus flera rör. Jag ska nog börja träna agility med min ena gerbil för hon älskar att hoppa😃
#26 kan du lägga upp bilder på det gerbilsäkra köket ???
kom på en sak.
jag har fixat en hylla över hela akvariet som är ca 15 cm högt. har märkt på mina småpluttar att de behöver mer mat nu än tidigare då de blivit mer aktiva då de har ca 8 hål i hyllan, och mer yta att aktivera sig på…
kanske kan vara en idé om man har lite stora gerbiler som behöver röra mer på sig :)
Jag och min kompis byggde ett jättecoolt hus till de.Vi slog ut botten på ett sånt här chipsrör. Sen tog vi två kartonger (fyrkantiga) och gjorde ett runt hål i båda så då kan de krypa från den ena kartongen till den andra! Och sen gjorde vi lite små grejer som att vi tog en liten kartong och gjorde en liten matskål i varje hus.vi satte sen i lite toapapper så det skulle bli mjukt! :D
Tilde & Gerbisarna
Vi byggde på sen så nu är det flera våningar
Tilde & Gerbisarna
#17 köket ser nästan ut som vanligt men vi tar bort alla sladdar och har satt upp kartonger framför alla hål och ställen där dom kan krypa in och skada sig. Sen sopar vi innan vi låter dom springa så att dom inte får i sig ngt farligt. Och om v har ngt annat som dom kan skada sig på i köket så tar vi bort det. Sen sitter en och vaktar i dörr öppningen och om vi är två som är med när dom springer (vilket vi brukar vara) så sitter den andra och ser till att dom inte gör ngt helt tokigt och ändå hittar ngt att skada sig på. Eller lägger sig ner på mage och blir en klätterställning till gerbilerna. Kan kanske lägga upp lite bilder senare.
Kul!🙂
Tilde & Gerbisarna