Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: burar-inredning
Läst 813 ggr
vaniljkaka
0

Hur många hål ska man ha i samla lock?

Hur många hål ska man ha i locket på samla 130l lådan? Orkar inte skära ut och sätta nät, så jag kör med borr

Candela
0

Om du ska få ett bra luftintag så måste du nog borra många hål ganska tätt (om det är ett liten borr). I slutändan är det nog lättare att sätta nät ;-)

vaniljkaka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok! Räcker detta tror du?

lollynonna
0

sätt en rad till på varje eller så;)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tsunamis
0

Jag rekomenderar inte plastlock, ventilationen blir för dålig och dessutom kan de ganska lätt komma åt hålen gnaga upp större och sedan rymma. 

Det är ganska lätt att skära upp en stor fyrkant med en varm lödkolv och använda en limpistol för att fästa galler eller nät så har du genast ett bättre och säkrare lock till dem. Se till att sätta gallret/nätet på undersidan(insidan) bara.

MvH  Tsunamis

[Tassy]
1

#2 Nej, det räcker inte. Inte på långa vägar. Du får perforera hela locket som en schweizerost. Jag har för mig att jag läst någonstans att det egentligen inte är lagligt med plastlock, ens om man borrar hål. Själv har jag dock använt lock som jag har borrat hela locken på, med någon cm max mellan varje hål över hela locken. Tog sin tid, och då var vi flera som hjälptes åt.

vaniljkaka
0

Okej, men hur kan de inte vara lagligt med plastlock om man har mycket hål? dom får ju ändå in luft och kan andas. Sen tar man ju alltid bort locket minst en gång om dagen,och då kommer de ju in massor med luft.

[Tassy]
0

Det blir helt enkelt för instängt. Jag resonerade dock som du, jag luftade burarna flera gånger om dagen.

Candela
0

Nej, det där räcker inte. Visst kan de säkert ANDAS, men det blir väldigt kvavt där inne. Inte bra alls 🤐