Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 364 ggr
ForeverEmma_
2014-02-17 08:34
0

Sandbad

Jag har nyss köpte en kakburk (länk) från ikea och jag undrar hur mycket sand ni brukar ha i den när den ligger sådär på tvären (länk). Böt nämligen till denna burk nu på morgonen till mina gerbiler och min ena tjej missuppfatta nog detta att man ska göra sina behov där. Hon börja nämligen gräva och skvätta ut sanden. Så jag fick ta bort lite sand. Så jag undrar hur mycket sand ni har i de burkarna? (Gärna bild på hur mycket sand) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00030262/

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

moawi
2014-02-17 18:53
0

Ställ den med öppningen rakt upp i stället så får du plats med lite mer sand :) Jag brukar ha ett par-tre cm tjockt kanske. De flesta gerbiler tycker om att gräva i sandbadet så det är helt normalt.

wimla01
2014-02-17 18:59
0

Jag vill gärna skaffa en sån där "kakburk" men jag är så rädd att gerbilen kan klämma sig. Har man en hylla så är det ju ingen risk att den klämmer sig men jag vette sjutton hur jag ska få tag på en liten hylla som passar in i mitt akvarium , och jag kan säga att jag är inte så speciellt händig så vet inte om jag klarar och bygga en själv :D

ForeverEmma_
2014-02-17 19:14
0

Böt tillbaka till den gammla då Wilda hade haft roligt när jag var och handla med mamma. Så får fixa och det när jag städar nästa vecka eller i helgen

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta