Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 624 ggr
ForeverEmma_
0

Rasta en och en

Om man ska rasta sina gerbiler en och en, hur många min är ett Max för att vara ute? Finns det nån risk att rasta dem en och en? Har ju två tjejer som har börjat rida på varandra och jag har märkt att dem börjar göra det mer och mer efter att dem har undersökt badrummet där dem rastats. Och det är efter ca 15 - 20min.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Anne.K
0

Jag rastar alla mina gerbiler en och en. Jag brukar hålla mig till runt 15-20 minuter per gerbil. Jag har även deras gemensamma sandbad alltid tillgänglig för den jag rastar och innan jag återför den rastade gerbilen tillbaka till buren så gnuggar jag in lite av den smutsiga sanden i pälsen för att kompisen i buren ska känna igen dofterna :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ForeverEmma_
0

Okej, då får jag testa idag att rasta dem en och en

wimla01
0

Varför är det så att dom kan börja bråka när man har haft dom ute och rastat?

Riighto
0

Jag brukade rasta mina två hanar på min säng och de började ibland att tjafsa om Dominans när jag hade bytt lakan i sängen eller lagt ut någon ny leksak åt dom på sängen. Så kan det vara att det blir bråk när de har något nytt att bråka om? Nytt revir, ny leksak, godis?

Anne.K
0

Det blir väl så att det är en ny plats och där har ingen revirmärkt och då händer det ibland att de behöver komma fram till vem som ska bestämma där och då blir det tjaffs. Därför har jag slutat med att rasta gerbiler samtidigt då jag inte vill att de ska bli för osams. Detta bekymmer märker jag främst mellan gerbiler som är jämngamla. De som har större ålderskillnad mellan varandra har det varit lugnare med.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ForeverEmma_
0

Jag rastat ju mina i vårt ena badrum hemma och det rummet städas ju en gång i veckan, dammsugning och skuras. Sen har jag alltid samma katonger och leksaker till dem ute (har en liten leksakslåda till dem) och samma handdukar så sin lukt har dem. Sen har dem varit där ett par gånger nu och dem senaste två gångerna har dem börjat gjort det.

GerbilHund
0

Jag rastar mina två gerbiler tillsammans, jag har aldrig märkt att dom har bråkat då.

GerbilHund
0

Om gerbiler rider på varandra är det samma sak som att dom bråkar då?

wimla01
0

Tror det har något och göra med Dominans , att det är andra lukter och så :)

ForeverEmma_
0

#8 om dem rider på varandra och är av samma kön handlar det om dominans

GerbilHund
0

Är det dåligt eller bra då eller spelar det ingen roll?
Alltså om dom rider på varandra för att visa Dominans när dom är av samma kön.

ForeverEmma_
0

#11 Jag är ingen expert men jag skulle säga både och. Det som är bra är ju att dem får en rangordning i flocken. Det dåliga är ju att det kan leda till bråk om dem inte lyckas lösa vem som ska bli den dominanta.