Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 336 ggr
wimla01
0

Vilken inredning?

Hej! Jag ska åka och fixa lite inredning som jag ska i mitt akvarium  till gerbiler , jag tänkte mig lite träleksaker och  hus på arken zoo.

Jag ska ha ett hus som det absolut inte finns några spikar i eller något som kan skada någon sötnos.

Jag undrar om det funkar och ha en sån här glas burk med lock på som man köper på IKEA som sandbad? Det kommer ju absolut inte vara lock på när jag använder den som sandbad ;)

Men jag är orolig om dom gräver och så och får den under sig?

Jag hade tänkt en trätunnel också med små hål lite var och där så dom får busa lite.

Är det nån inredning som ni rekommenderar så är det bara och kommentera! :)

Anne.K
0

angående glasburken så föreslår jag att du snickrar ihop ett hyllplan med fyra ben att ställa i buren och ha sandburken ståendes på den. Då behöver du inte oroa dig för att de ska klämmas under burken.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

wimla01
0

Ja för vill ju absolut inte att dom ska klämma sig , vad har du annars för inredning? Vad gillar dina gerbiler för nåt? :)

Anne.K
0

annars består min inredning av (förutom sandskålar, hyllplan och vattenflaskor) kartonger, trädgrenar, gjutrör i papp, trätunnlar, gamla krukor som är lagda på sidan (dessa placeras längst ner i botten för att ingen gerbil ska skadas - brukar vara uppskattade som hus), toarullar och reklam :P . Mer avancerad inredning än så har jag inte. Jag köper aldrig dyra hus och sånt ifrån djuraffärer utan försöker finna inredning på second hand eller billigt i vanliga affärer. Det finns mycket roligt i second hand jag brukar hitta som fungerar både som tunnlar eller som hus som egentligen från början var tillverkat för människan ;)

wimla01
0

Tack för alla tips! Ska försöka göra lite kartonghus och sånt som jag gör själv. För tänk om jag lägger 200 kr på ett fint hus och sen en månad senare är det vara sågspån ;) Haha jag ska nog göra ett själv :)

Anne.K
1

hehe, ja, jag köpte ett trähus en enda gång. den är ganska söndergnagd kan jag meddela ;). Blir mycket billigare att göra kartonghus eller bygga egna små trähuslådor :)