Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1089 ggr
soetare
0

bytt spån och inredning!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag bytt till cedarspån! Faktist bättre tycker jag (= Plus att jag har gjort en rolig inredning med pinnar och kvistar, dem älskar det!Glad

Så här ser det ut:

hur e eran inredning? VISA! (= <3

tjiggit
0

cedarspån är farligt för gerbiler. Det innehåller oljor som irriterar jag tror det är luftvägarna hos djuren. Jag skulle starkt rekomendera dig att byta till vanligt kutterspån!

EmmaG
0

Kutterspån är inte heller det bästa egentligen men klart mycket bättre än cederspån! Ledsen att göra dig besviken Soetare, men cederspån är inget bra alls. Mycket cancerframkallande & irriterande för lungorna att andas in.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

tjiggit
0

Hoppas du fixar det bra för dina små gerbiler på annat sätt!

Speedy
0

Cederspån är mer för te x kaniner och marsvin, men annars så tyckte jag att din inredning var väldigt fin :)

EmmaG
0

Ceder borde inte användas till ngt djur!

// Emma, aka Althea

soetare
0

ohh, herregud! allt går ju fel för meej!!Gråter

soetare
0

föresten, tack allihopa! (= <3

soetare
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men vad ska jag ha då? För jag tror inte att min gerbil e allergisk mot vanligt spån. Så jag testar med vanligt spån igen och ser om han blir snorig igen. Om inte, good for meee!Glad

Men om han nu skulle vara allergisk..Vad ska jag ha då?

PELLETS? SAND? ELLER VAD?

Nettan_L
0

Testa att inskaffa Toa-Lätt som man använder för katter, det har jag till min allergiska gerbil och det blev bättre för henne. Finns att köpa i vanlig mat affär också(ICA)Ej samma gräv möjligheter men min gerbil blev bättre iaf.

EmmaG
0

Nesch! Det är inte så lätt att veta alltid vad som är bra & inte bra! Speciellt eftersom det faktiskt säljs i djuraffärer, då borde de ju va bra kan man tycka!
Men nu vet du iaf =)

// Emma, aka Althea

Theo
0

Inget att känna sig besviken över. Man lär sig något varje dag ju. Glad

soetare
0

men e intea sand bra då?..

Asa-N
0

#12 har du en aning om hur tungt det skulle bli??? samt vad det skulle kosta. Det går ju inte att ta ute i sandlådan t.ex.

soetare
0

neej, men asso vi hade det förut och jag tycker samma sak..TUNGT och DYRT..men mamma hon tjatar..ha sand..ha sand bla, bla, bla..så irriterandeRäcka ut tungan