Känner ryggraden på honom
Hej hej, jag har senaste tiden inte lagt så mycket uppmärksamhet på mina gerbiler som jag kanske velat och borde gjort, men plötsligt inser jag att när jag klappar på min ena lilla pojke kan jag faktiskt känna hans ryggrad lite smått, inget på hans brorsa. Han är inte heller framme så värst mycket om dagarna. Men om jag öppnar locket är han snabbt framme, jättepigg, klättrar upp på mig och försöker hitta på allt möjligt, fina ögon, fin päls. Funderar lite halvt på om han har något problem med tänderna eftersom han inte gnager så mycket på kartongen, men han ser ut att äta ändå när jag ställer ner matskålen med ny mat gräver han runt massor och har sig och springer iväg för att äta.
Hade det varit problem med tänderna hade det väl varit mer dramatiskt, mer akut? Han har varit lite undangömd drygt en vecka typ innan jag började fundera på varför man bara ser hans brorsa (förutom när man öppnar upp och hälsar på, då är han som sagt mer aktiv än brorsan typ)
Så ja, han verkar lite smal eftersom jag känner ryggraden, och han är lite mer undangömd, och gnager inte på kartong, men verkar annars pigg och glad.
Tankar? Tips?
De är 2½ år och köpta i djuraffär, han hade enstaka epilepsi anfall när han var liten.