(O) DEH Hane
För ett tag sedan bråkade Honnii med sina två kompisar och i nuläget får han därför sitta själv. Jag har inte plats eller tid för att skaffa en kompis till honom och jag väljer därför med sorg i hjärtat att omplacera honom.
Honnii är en DEH (Dark eyed honey) hane som föddes den 7 juni 2012, han är alltså ca. ett och ett halvt år gammal. Han är fullkomligt urgo! Han kommer snabbt upp till handen, även om han är lite försiktigare nu när han bor själv. När han bodde med sina kompisar var det han som var först framme, men hade man inget gott i handen tyckre han den var tråkig och sprang därför iväg och fortsatte med det han gjorde innan. Han gillar dock inte att sitta i handen. Annars är han väldigt snäll och framåt i buren. Van vid att ha katter utanför glaset är han också (då vi har en kattunge som är hemskt intresserad av dem).
Jag vill att han ska få komma till ett hem där han får en liten kille som sällskap, ett stort akvarium att bo i och massa tid och kärlek! :)
Bilden är nytagen då han bor i sitt egna lilla akvarium.
Glömde skriva att vi finns i Varberg !
Puttar upp för TS:) !
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Ja, Honnii behöver fortfarande ett hem med en kompis så annonsen gäller fortfarande.
Ännu en gång putt!
Finns det inte någon som kan tänka sig ta emot honom?
Jag skulle gärna men vi bor i Örebro så det är långt mellan oss synd som det är. Han är ju jättefin!
Jag har också en agouti-hane som råkade ut för exakt samma sak. Hade kunnat tänka mig att ta emot honom, men är livrädd att de inte ska gå att sätta ihop…
http://aekitsune.blogg.se
Jag har en äldre Gerbilhane som precis har blivit ensam då hans kompis gick bort. Så nu söker jag akut efter någon som kan ta hand om honom! Jag tror han är ca 2 1/2 år, jag har haft honom i två år och tog över honom från en djuraffär som gick i konkurs (de skulle avlivas annars). Tyvärr är jag inte i något läge att ta emot en till gerbil, utan skulle vilja att han kom till ett nytt hem och kunde få en eller flera burkompisar. Så om du är intresserad av att ha kvar din och vill ha en kompis till honom så finns vi!
Idag kommer min lilla Honnii att få ett nytt hem, om allt går som planerat! :)
Grattis! :) Säg till om du träffar någon som kan tänka sig en till hane. Har jättesvårt att hitta någon till Link. Så synd om honom att sitta ensam "/
http://aekitsune.blogg.se