Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1228 ggr
vaniljkaka
0

Nån som kan se kön? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som kan se kön på denna lilla ungen? Den är ca 1 vecka.

Själv tycker jag det är skitsvårt, tycker alla ser likadana ut där bak

Anne.K
0

Det där är en hona. De är i en perfekt ålder nu där man ser om de har bröstvårtor. De som har bröstvårtor är honor och de utan är hanar. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

vaniljkaka
0

#1 Åh tack så mycket! Var det på könet du såg att det var en hona eller syntes det bröstvårtor på bilden?

Ska försöka kolla efter tuttar sen på dom då :)

Anne.K
0

#2 på bilden syntes tuttarna tydligt så det var oundvikligt att missa att det var en hona :). Könen i sig brukar vara svårare att se skillnad på när de är små då de ser ganska lika ut. Men honor brukar ha kortare avstånd mellan kissplupp och anal medans hanar har längre avstånd mellan kissplupp och anal. Men när de är runt en vecka gamla så är det så mycket smidigare att använda sig av tuttmetoden när man könsbestämmer :).

vaniljkaka
0

Nu behöver jag lite hjälp igen :) 

Själv tycker jag detta ser ut som pojkar, stor plupp och inga tuttar.. om inte håret täcker tuttarna?

Vad tycker ni? 

första..

vaniljkaka
0

Och andra…

Anne.K
0

#4 ser ut som en hane. Tycker jag. #5 är nog en hona. Vid 6 veckors ålder kan man kontrollera alla igen för då brukar hanarna fått tydligare pungar. :)

vaniljkaka
0

#6 ok tack! Gud vad mycket honor jag har… vad jag fick de till igår så var det 9 honor och 3 hanar. 

Jag tänker bara på de .. när dom blir könsmogna måste jag ju dela på dom så dom inte parar sig, men är det verkligen så att man bara kan ha 2 honor ihop? dom är ju trots allt syskon och lika gamla, eller kan jag låta nån hona växa upp med dom två mammorna ? 

Blir jätte många burar!

Anne.K
0

Du kan nog hålla dom 3 tillsammans. Men inte fler. Det är viktigt då att du håller ögonen öppna för honor som är fler än 2 har ökad risk att bråka. Men ja du kan prova ha grupper på 3.