Gerbiluppfödare
Hej hej!
Jag är ute efter 2 stycken härliga gerbiler!
Jag har många frågor då jag aldrig haft gerbiler och är fruktansvärt rädd och osäker , jag vill ju att dom absolut ska få det bästa!
Jag vill gärna ha ett akvarium till mina sötnosar och letar för fullt!
Jag ska ha ett 150 liters akvarium inte större tyvärr då jag inte har plats för det.
Är det för litet för dom? Jag vill ju att dom ska ha det gärna större men det med plats är ett stort problem.
Jag letar också efter gerbiler , jag har letat efter uppfödare och mejlat och mejlat men inte fått svar.
Jag letar efter uppfödare i Uppsala/Västerås
Jag har ju funderat på zoo-gerbiler men vad tycker ni?
Vill helst ha uppfödare som sagt.
Någon som har något bra tips?
Jag undrar också vad det är för skillnad på honor och hanar i par? Vill ju ha det som bråkar minst med varandra.
Ha en trevlig kväll och tipsa gärna som sagt!
Puss och kram! ❤️
kolla in inlägget som heter nybörjare söker tips och råd där finns det en hel del tips
Tack så mycket! :)
Ett akvarium på 150 l är jättebra, för 2 gerbiler ska man helst ha minst 100 l och då blir ju 150 ännu bättre :)
Helst tycker jag att du ska försöka hitta en uppfödare, men det finns också gerbiler som kommer från djuraffär och är jättesnälla. Jag hade väldig tur och mina (som är från djuraffär) var redan tama när vi köpte dem och ville hälsa när vi kom och tittade, men de kunde ju lika gärna varit livrädda. Vi visste lite innan att den djuraffären har bra djur som brukar vilja hälsa när man tittar, men vi kunde ju fortfarande haft otur då. Sen vet man inte om gerbilerna kan bära på sjukdomar som man inte ser när man köper dem.
Hanar brukar vara snällare mot varandra än honor, honor ska man helst bara ha 2 av men hanar kan man ha flera :)
Har du varit i kontakt med Tsunami's? Hon har kanske ungar till salu! :)
Hej! Tack för dina supertips "Prickbarnet"
Nej panini har inte varit i kontakt med henne , var ligger hennes uppfödning? :) Har hon fina gerbiler?
Blir sjukt lättad över att 150 liters akvarium räcker.
Tack igen! :)
Hon har jättefina och trevliga gerbiler! Hon finns i Göteborg men det brukar alltid ordna sig med transport :) Du hittar henne i uppfödarlistan! :)
Tack :)