Hejdå Rocky
Märkte igårkväll att Rocky inte var som vanligt, han ville inte komma upp och hälsa. Tog upp han och hela hans kropp var sne, han kändes lite uttorkad och mager. Skelettet kände man, så är helt 100 på att det var en stroke han fick. Satt med han i tre timmar, mellan 01 - 04.. Sen behövde jag verkligen sova. Han fick bo i en liten transortbur i den stora buren, så han var i den lilla och Palle i den vanliga. trodde inte han skulle överleva natten, men det gjorde han. Så nu är det snart sags att åka till veterinären och säga hejdå.. vi ska vara där vid 3.
Rocky är ju så speciell, min första gerbil som jag kämpat med så himla mycket ❤️😢
Får se vad som händer med Palatino nu..
(för ni som inte vet, Rocky är agoutin)
Nu sover han
nej vad synd!😕
R.I.P rocky🌺
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
R.I.P Rocky.
Vila i frid Rocky :c
Åh, vad tråkigt, beklagar. 😕 Vila i frid fina Rocky!
aww starkas han o stakar dig! men han hede det nog toppen och är säkert super nöjd med livet han levt🙂
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
Nej lille fine Rocky ❤️ All tröst till dig och Palatino!
❤️ Tack alla ❤️
Palle mår inte bra. Han sover mest, äter lite då och då. Känner att han behöver en(två) nya kompisar så snabbt som möjligt, gärna de närmsta veckorna. Så jag frågar alla er uppfödare här, finns det någon som har två gerbilhannar till salu? Jag bor i Skåne, Lund och kan som längst ta mig till gbg.
#11 Jag har inga till salu just nu tyvärr :(
#12 Vad synd :( Men har tagit kontakt med Windsors nu, så hoppas på svar snart. Vet att hon har 8 små bebisar just, så två kanske skulle kunna flytta hem till oss :)
Stackars dig, va jobbigt :(
Paninis får en kull snart men inte snart nog :/ Dom är i Sjöbo, tar en timme att köra om man är superlångsam. Bor ju i Lund :D
#16 Har redan haft kontakt med Johanna och de ska ha en kull snart, men massor av intresserade så chansen att en/två hanar blir över är väldigt liten. Har faktist två små fina tjejer därifrån! Men tack endå.
Palatino ska nog bli pappa till en kull där snart och då skulle jag kunna köpa en/två av ungarna, men vet inte riktigt när så känns lite lång tid att vänta..
#17 om du ska låna ut Palatino för avel så kan du ju ta en gerbilunge som betalning för parningen :). Eller ja, ni kommer ju överens om det själva hur ni löser det, men så hade jag gjort iaf. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Btw, Beklagar att Rocky är borta. Han verkade va en mysig gerbil. 🌺
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#17 Ja, det finns inte så många i skåne och dom som finns är alltid bokade… Men jag har haft turen att köpa 4 därifrån som verkligen är mysiga! Hoppas Palantino klarar sig ett litet tag utan kompis… Beklagar.
#19 Ja det var nog tanken, men det är ännu bara i planeringstadiet så vet inte när, eller om det kommer ske. Ja, han var nog världens mysigaste gerbil ❤️
Tack alla, känns bättre för varje dag som går, även fast jag alltid kommer sakna min lilla plutt.. Vet inte riktigt när han ska begravas, om han ska.. Vill egentligen kremera men vet inte riktigt hur man gör med ett sånt litet djur, någon som har erfarenhet?
Lilla bubben, skönt för honom att vila nu. Och styrkekramar till dig och lille Palantino. Hoppas du hittar några kompisar till honom snart. Har tyvärr inga hanar till salu nu, bara honor, typiskt. Men har du hört efter med Tsunamis om hon har några?
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Alltid synd när djur går bort:(
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
tjena har två killar 10 mån handtama ..dom är gratis vi har för många därför ger vi bort dom vi har även två tjejer 10mån resp 13 mån också gratis finns i halmstad ringa går bra 0702201555 mvh stephan
#25 Tyvärr så måste ungarna vara mellan 6-8 veckor för att det ska gå och sätta ihop dem.
Nej, va sorgligt!
Vila i frid Rocky ❤️