Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1237 ggr
moawi
4

Djurens rum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Djurrummet här hemma har varit klart sedan ett par månader tillbaka men jag har varit dålig på att dela med mig av hur det ser ut numera. Men nu ska jag banne mig få tummen ur… Titta nu kommer den ---> 👍 tadaaa! Haha nej ursäkta min fjantiga humor 🤐😛

Först vill jag be om ursäkt för halvkassa bilder, min kamera strejkar med blixt ibland och har väldigt dålig ljuskänslighet så jag fick göra så gott jag kunde en mörk decemberkväll 🙂

Vi börjar vår lilla vandring uppför trappan till övervåningen… Det är här jag och djuren håller till, på vår egen våning.

moawi
2

Vi väljer rummet till vänster och hamnar då här: i djurens rum!

moawi
3

Här har jirdarna inte hunnit flytta in än, men numera är det alltså de som ockuperar det stora akvariet på bilden. Här tittar vi alltså på den vänstra väggen i rummet (om man utgår från dörren).

Under det akvariet förvarar jag numera också kartongbitar i olika storlekar, som jag viker till och slänger ner i burarna lite då och då ;)

Den stora vita lådan är en sandhink. Under bordet har jag ett litet rullbord, det brukar jag rulla runt i rummet när jag ska plocka ur sandskålar eller gå runt med vattenflaskor och matskålar.

lollynonna
0

Åh vad mysigt! Jag har också ett gerbilrum😃Ett alldeles eget åt dem :)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

moawi
3

Här är väggen rakt fram från dörren sett. Under akvariet till vänster förvarar jag en minidammsugare (smidigt som attan) och en sandhink där jag slänger smutsig sand. Ovanför det högra akvariet har jag en anslagstavla med diverse anteckningar och lappar.

Nu måste jag sticka men jag återkommer med fler bilder lite senare!

#3 Tack så mycket, absolut är det lyxigt med ett eget rum till de små 😃

Anne.K
0

Åh blir avis. Jag själv förlorar mitt gerbilrum snart då sambon ville ta det som sitt spelrum. Så om en vecka ungefär kommer alla mina gerbiler få flytta in till vardagsrummet och i mindre burar :/ (kommer bli massa samla lådor istället för mina akvarier då sambon tyckte att de tar för stor plats med akvarierna) Känns lite tråkigt men men. Gerbilerna och jag ska väl trivas ändå hoppas jag. Men kommer att sakna att ha ett eget rum till uppfödningen och gerbisarna. Du har det fint iaf btw :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbilles
0

Riktigt tjusigt! 👍😃

Jag har bara en bur (än så länge, har ett akvarium som står nere i källaren redo ifall några fler småttingar skulle flytta in), så den har jag i mitt rum. Är ju dessutom så mysigt att höra dom röja omkring på natten när man ska sova. 😊

Vad har du för minidammsugare? Har nämligen tänkt skaffa en för att slippa ta fram den stora klumpiga vi har annars (lat? jajamensan) 😃

moawi
3

#5 Vad tråkigt att du ska bli av med ditt rum! 😕 Jäkla karlar 😉Hoppas det funkar bra att ha dem i vardagsrummet också! 🙂

Här är resten av rummet, här är den tredje väggen i rummet med SAMLA-lådorna.

moawi
4

#6 Tack! Haha jo jag håller med om att det är mysigt att höra dem på natten… Tills tjugo gerbiler samtidigt bestämmer sig för att slakta varsin kartongbit samtidigt eller dunka matskålen mot glaset 🤪😃

Här är sista väggen.

Anne.K
0

#7 ja dessa karlar. Nåja ibland får man kompromissa så att båda får behålla sina intressen :P. Det ska nig bli bra ändå. Ända jag är orolig över är hur rastlösa mina gerbiler kommer bli i små samlalådor (kommer nämligen få köra på de som är 65 L) hoppas de inte kommer vantrivas.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Denna kommentar har tagits bort.
moawi
2
lollynonna
0

#11 hihi så smart med toarullelåda!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

moawi
0

#12 Japp, och det behövs! Har båda lådorna fyllda plus två stora kassar haha 😃

[GerbilLooover]
1

vad fint det blev :) skulle också vilja ha ett rum till gerbilerna där dom kan springa fritt på ett stort golv men har bara 1 bur och vårt hus är ganska litet :P

gerbil99
1

Jätte fint! Så skulle jag också vilja ha det om jag haft lite fler burar. Både praktiskt och fint ju. :D

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

fluffis
0

Vad fint du har det! …eller djuren rättare sagt 🙂

tindra8899
0

Vad fint i har det… jag tror nog Vanilj blir lite avundsjuk😉

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

moawi
2

Tack alla! 😃 Hoppas att det inspirerade någon i alla fall :)

Jag glömde säga också att på bild #8 syns en bricka mellan akvariet och garderoben, den använder jag och ställer alla vattenflaskor på när vattnet ska bytas. Supersmidigt om man har många burar, rekommenderas! 🙂 Och på bild #7 har jag alla sandskålar och annat som står på tork eller leksaker som inte används för tillfället. Bredvid står mitt gamla nattduksbord på hjul, nu förvaras där vattenflaskor, ståltråd, tejp, sax, pärmar, papper och annat som kan vara bra att ha :)