Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 416 ggr
vickyhejj
0

finns det något att göra?

en av min väns gerbil ska ha ungar men vi tror att hon kommer äta upp ungarna. vi har hört att man kan ge mamman kött för att ungarna inte ska bli uppätna, men frågan är om det fungerar att hon inte äter upp ungarna och mamman inte vill ta hand om dom, vad kan man göra?

ps, är ny här så vet inte om jag lägger i rätt grupp och så. (:

fluffis
0

Hej!

Varför tror ni att mamman ska äta upp ungarna?

Anne.K
0

Man kann jag torrmat för katter eller gröna ärtor om gerbilen inte tycker om kattmaten. Alternativt ksn man prova med kokt fisk, kokt köttfärs, kokt kyckling etc. (Utan salt eller kryddor). Sedan undrar jag som #1 varför ni tror att hon kommer äta upp dom överhuvudtaget?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Åh mobilen stavar som en kratta: meningen i början ska va; man kan ge torrmat för katter…

vickyhejj
0

Jo, jag har en "vän" som brukar hjälpa till med gerbiler och så och han sa att gråa gerbiler är kannibaler. Är det sant?

Anne.K
2

Alla gerbiler kan kannibalisera. Det har inget med färg att göra. Det är en instinkt som honan tar till om hon känner sig hotad, eller att ungarna är sjuka så äter hon upp dom även då eller om honan har proteinbrist så äter hon upp ungarna för att tillgodose behovet. Men får honan en trygg miljö att leva i samt bra foder med mycket näring i så händer inte detta.