Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1343 ggr
EmmaG
0

Gnälltråden

Vissa dagar behöver man gnälla av sig. Idag är en sån dag!
Allt är blä, piss & ¤½£*€%!!! Mest vill jag bara lägga mig ner under täcket & gråta..

Varför?
Jo….
- En sjuk råtta
- En döende gerbil
- Konstant illamående
- Konstant hunger
- En extremt ostädad kaninbur
- Ett extremt odiskat kök
- En extrem omdammsugen lägenhet _(dammtussarna lever snart & vandrar iväg)
_- En extremt ostädad lägenhet i allmänhet

*stortjuter åt precis allt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Gerbilflicka
0

Usch vad jobbigt. Ledsen Känner likadant som dig just nu…

1. Avlivade min 15-åriga tax Reija för 2 veckor sedan imorron. Min vän som jag har växt upp med och spenderat mer tid med än mina syskon, mina föräldrar och mina vänner. Livet känns tomt utan henne, jag har aldrig tänkt på att hon faktiskt skulle försvinna en dag. Hon har ju alltid funnits där.

2. Fick panikavliva min äldsta råtta, Charlie, i söndags. <3 Han ramlade troligen ifrån röret till burgolvet för jag hittade honom med brutet ben…

3. Två av mina gerbiler dog, en liten bebis som inte utvecklades som hon skulle men också min älskade LR, min kelgerbil.

4. Lotte stötte bort sina ungar för andra gången, det är inte normalt beteende och det känns förjävligt att hon gör så. + Att hon är ensam nu så hon måste få en kompis…

5. Hild och Raggsocka vill bara inte gå ihop.

6. Jag missar gerbil-SM, min Ölands-resa och festivalen. Mycket till semester när jag måste ställa in allt kul?? Nej juste, jag får ju ingen semester!! -_-'

7. Jobbar 10 timmar om dagen, resvägen är 1 1/2 timme. Så är det fullt ös medvetslös hela tiden på jobbet… Jag sitter i ett rum med dålig luft, det är varmt och jag får inte öppna fönstret av säkerhetsskäl. Man kan dö för mindre.

8. När jag kommer hem ifrån jobbet efter 13 timmar ute på vift så orkar jag knappt göra mer än det nödvändiga med djuren, följden blir oftast ingen middag och ingen städning. Jag har inte någon tid för mig själv kvar när jag är klar med alla måsten, då är det bara att kasta sig i sängen och börja nästa dag som en zombie igen.

9. Jag får skavsår och blåsor UNDER fötterna av alla skor jag har av någon sjuk anledning, så måste jag stå upp och springa runt i minst 9 timmar om dagen.

Bra med en gnälltråd känner jag… Jag vill bara gråta åt allt just nu. Gråter Det känns som om alla mina djur bara dör, min efterlängtade semester försvinner in i jobb och jobbet är stressigt och pressat. Sitter där inne på mitt kontor utan syre och drömmer mig ut till solen, så har jag en ledig dag och då blir det regn och åska… VARFÖR?!?!

EmmaG
0

Nä fy f-n va synd det är om oss emma!
th_consoling1 th_grouphug

// Emma, aka Althea

dreamiz
0

Igår morse hittade jag ena musen, Idun, som jag först trodde var sjuk men när jag tog upp henne såg jag att hon var full med bitsår. Å om jag bara visste vem som var skyldig! Stackars lilla Idun… Satte ner henne i den andra flocken o direkt slutade hon se sjuk ut o är nu pigg o glad igen. Bara matte som har ångest för att jag inte hörde vad som hände innan det gick så långt…

Alvars-gerbilen hänger med även om han inte är som förr. Bara att inse att han är gammal.

Min värk är så hemsk just nu. Nacken värker nåt så gräsligt trots massa värktabletter. Händerna är så svullna att jag knappt kan böja fingrarna… Bra början på min semester… blä! Men att jag är så extremt dålig av min värk nu beror på att jag gjorde om i djurrummet i måndags så jag visste att jag skulle bli sjuk. Men rummet blev bra i varje fall. Men det är ändå så irriterande att inte kunna göra nåt utan att bli sjuk av värk.

Men bara mina djur får vara friska så! Det är ju mycket värre när djuren inte mår bra. Finns inget värre!

Twister
0

Usch, låter inte särskillt kul! :( Stackare! *tröstkramar*

EmmaJo:

Vet precis hur det är att mista en vänn man kännt hela livet. Jag växte också upp med en hund, han var precis som en bror för mig. Jag kunde alltid finns tröst hos honom och kvällar då jag inte kunde sova (var jätte mörkrädd när jag var liten) la jag mig bredvid honom i hans korg. Fast det är 6 år sedan han gick bort kan jag börja gråta när jag tänker på honom. <3

R.I.P. Charlie och Reija. <3

Jag har mått skit de senaste veckorna…

-Katten blev anfallen av en kråka och fick ett stort infekterat sår.

-Jag bor i värsta renoverings kaoset. Ett tag var golven utrivna, hade ingen toalätt, inget kök….

-Har huvudvärk, allmänt slö och det känns som alllting bara är usch….

Sasha-Cezar
0

OJ!

Jag

har

medlidande

till

er!

Uussssssh!!!!!!

det

låter

hemskt!!!Ledsen

dreamiz
0

Nu såg jag att älskade lilla Lova hade bitsår också! Får gå igenom hela flocken o se så det inte är fler. Jag har en misstänkt men helt säkert är jag inte… Stackars Lova o Idun… Men nu bor de i andra flocken o där har då aldrig nån bitits.

Gerbilflicka
0

Fy vad hemskt alla har det just nu… Gråter

Måste troligen avliva min Chanel också, min första avelshona. Antibiotikan har inte hjälpt och vetten sa att om inte det tar så kommer hon inte att klara sig… :(

tjiggit
0

th_swear1<-- Tyckte den passade in i tråden :)

Stackare, skönt med en gnälltråd, för om man trodde att man själv hade det jobbigt så känns det helt enkelt som om ja har det ganska bra i jämförelse…

EmmaJo, vad är det för fel på Chanel då?

dreamiz, hoppas du hittar den skyldige så att musarna slipper bli attakerade!

Gerbilflicka
0

#8 Veterinären är inte säker… Hon har blivit behandlad mot förstoppning och infektion, men ingenting hjälper. Det är helt otroligt att hon fortfarande lever, men hon är i väldigt dåligt skick nu. Hon är inte sig själv och jag tror inte hon kommer att bli bättre så då är det snällare att avliva. :( Men hon är ju fortfarande ung… bara 2 år. :'(

dreamiz
0

En till med bitsår men jag vet fortfarande inte vem som är skyldig. Kan ju hoppas att det blir lugnt nu ändå, när de är färre. De har ju funkat som flock förut allihop men saker kan ju ändras. Men nu har jag i varje fall gått igenom alla noga o ingen som är kvar i den flocken har några bitsår. Så det är bara att hoppas o fortsätta kolla.

[Theriss]
0

Jag har inte så mycket att gnälla på just nu, mer än att jag bara hade den här dagen ledigt på hur länge som helst nu… och det är rätt körigt på jobb för tillfället, väldigt tungt. Men annars inget speciellt i alla fall, inga sjuka djur eller så =)

EmmaG
0

En uppdatering på min lista i första inlägget & hur det är nu..

**- En sjuk råtta
**Prego va hos veterinär idag & mår nog bättre nu
**- En döende gerbil
**Som ni kanske läst har nu Bianca vandrat vidare
**- Konstant illamående
**Borta!
**- Konstant hunger
**Hunger el. ont i magen..vet inte riktigt
**- En extremt ostädad kaninbur
**Imorgon så! Ska städa ur den då för kaninerna ska på semester hem till svärföräldrarna ^^
**- Ett extremt odiskat kök
*Nästintill rendiskat nu! Tavk vare supersnäll sambo - En extrem omdammsugen lägenhet *(dammtussarna lever snart & vandrar iväg)
**
Imorgon ska väl detta tas itu med.. *suck*
**- En extremt ostädad lägenhet i allmänhet
**Börjar bli lite städad iaf..

// Emma, aka Althea

Fairytail
0

Just nu känns allt som pest och pina, men vet inte riktigt hur jag ska förklara det eftersom det är mer som jag känner än vad som hänt.

Måste omplacera några av mina älsklingar. (Vilket är mitt eget fel, eftersom jag envisades med att sätta ihop avelspar som sedan skulle vara i en ny bur, med någon son/dotter)

Ska åka till London på obestämd tid. (Självklart är jag glad över att få åka, men jag får ju inte ta djuren med mig och jag blir HYSTERISK utan djur. Var på nya zeeland i 5 veckor och jag kan lugnt säga att jag klappade alla katter som jag träffade på gatan. Och på jobbet (zoo med marina djur) klappade och gosade jag med djuren där så fort jag fick tillfälle).

Allmänt deppig. Allt känns bara skit just nu. Kan inte se det positiva i saker för tillfället.

Det var skönt att få gnälla av sig lite! En mycket bra tråd!

Gerbilflicka
0

#13 Kul att du ska åka till London! Vad ska du göra där?

Men blir det väl lite "var försiktig med vad du önskar dig"… visst vill man att drömmar ska slå in men sablar vad jobbigt det kan bli när de väl gör det!

Fairytail
0

#14 Jag ska till London och jobba. Ska dit med en kompis och vi får väl se vart det leder oss till att jobba med. Få boende att hyra och hjälp med anställningsintervjuer.

Jadu, det har du rätt i.

dreamiz
0

Hoppas det blir bra i London ändå fairytail! Men förstår att du kommer sakna djuren. Jag skulle aldrig klara mig utan mina…

Ja, en gnälltråd kan behövas! Vissa dar känns allt bara pest helt enkelt!

Fairytail
0

Ja, allt blir säkert toppen i london…det är bara det att jag inte får ta med mina djur som tynger ner resan. Känns inte lika roligt då.

Visst kan det behövas en gnälltråd ibland! Så skönt att få gnälla av sig!

EmmaG
0

Nu ska inte gnällas mer idag iaf!
För köket är diskat, lägenheten är städad & dammsugen & kaninburen städad…SKÖÖÖNT!!!

// Emma, aka Althea

Frida
0

th_swear1(lånar gubben för det är ungefär så jag känner nu)

Har en granne som nästan aldrig är hemma utan ute och reser mycket. Givetsvis är de borta även nu när deras brandvarnare har stått och pipt konstant i två dygn! Batteriet håller på att dö i den men inte är det en gammal hederlig mojäng som ger ifrån sig ett pip med längre intervaller, nej då. Den här piper tre gånger i rad innan den är tyst i två sekunder och piper igen. Två dygn! Håller på att bli knäpp, får sova med Ipoden i öronen för att kunna sova överhuvudtaget. Inte hittar jag telefonnummer till grannarna heller och det är först idag jag har fått tag på fastighetsskötaren, som säger att han inget kan göra förutom att kolla om han hittar nummer till dem. De andra grannarna verkar inte ens bry sig och jag börjar fundera på om ingen av dem är hemma heller för jag har inte sett röken av någon alls.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

dreamiz
0

#19 Du kanske har otur att brandvarnaren sitter så den hörs tydligare in till dig? Hoppas ni får tag i grannarna så du slipper pipandet!

Frida
0

#20 Med min tur skulle det inte förvåna mig. Men mest hörs det när man står ute i trapphuset så de andra tre lägenhetsinvånarna borde i alla fall höra det när de tar sig hemmifrån. Ursäkta mitt ordval men jag hoppas att fanskapet får slut på batterier snart. Gråter

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Maria-Gerbiler]
0

Åh, vad bra med en gnälltråd.

*Jag kan inte sova på nätterna nu för någonting väcker mig varje natt vid tretiden genom att klättra upp på mitt huvud och pipa. Jag tror alltid att det är någon mus som har rymt, men när jag tänder lampan och vänder uppochned på sängen så är det ingenting där. Läskigt.

*Jag har skitont i halsen och när jag försöker prata så hör ingen vad jag säger för att jag är så hes. Och så kan jag inte hålla på så mkt med djuren, är rädd för att smitta dom.

*Jag har dåligt samvete för att Piff sitter alldeles ensam i buren, stackarn. Och Puff är död. :(

*Jag kan inte ta ut några pengar för min bank tillåter inte det och mina kompiar vill inte betala tillbaka det dom är skyldiga mig.

*Mössen låter fortfarande, trots att det är näst sista dagen på deras medicinkur.

Men försöker vakna med ett leende varje morgon.

Mymlan
0

Idag avlivas min Bella *Mellanpudel* då hon bet sönder en juvertumör. Väntar bara på distriktsveterinären ska komma. Hon blev 13½ år men bara bott hos mig i 1½ år ungefär.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Timotej
0

#23 Vad tråkigt :(

Jag gnäller lite för min syster som ligger inne och gör lumpen nu. Hon ringde mig igår och storgrät, de ska ha marsch i 3 dagar samt bära ett x antal  kg packning. Hon har haft ryggproblem innan och är jätterädd att hon inte kommer klara av det alt. paja ryggen helt.

Clariiz
0

Jag är bara så frustrerad, men skit glad xD

HATAR att jag då ALDRIG lyckas hitta gerbiler! Varför finns det INGEN som säljer??!!

Men skitglad efterosm jag ska få gerbiler :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Speedy
0

dålig dag? jag har haft en dålig månad.. fick veta att man är med barn! Kan inte behålla det,fast jag vill.. så allt är bajs..

Fairytail
0

Usch då. Varför kan du inte behålla det?

dreamiz
0

Min lilla Alvars är dålig igen… O min gammelhamster Ducky är dålig, eller rättare sagt gammal o trött…

Twister
0

Känns mycket bättre nu!

Bor fortfarande i ett renoveringskaos, men nu har vi iaf badrum och toa, snart också kök Fundersam(har för tillfälligt kök på altan, "utekök" ;) ).

Asa-N
0

Men Twister, var glad åt att det är sommar åtminstone Skrattande

Cezix
0

Oj…mitt 'problem' bleknar i jämförelse efter att man läst igenom denna tråd. Hoppas saker och ting ordnar upp sig för er alla i längden!

Problemet mitt rör sig om guldhamstergrabben jag har. Slufs. Är fodervärd och oj! Den hamstern gör allt för att irritera. På ett spår är jag rejält road…i alla fall när man har semester. Han bor i en miniduna och har kommit på sätt att gnaga på den för att föra maximalt med oväsen *suck* Inte nog med det så har han rymt 2 gånger, kommit på hur han gör, så nu står det 4 st tjocka fantasynoveller och balanserar på taket (dock täcker dessa böcker inte hela gallret så grabben får luft också). Vaknat en gång av att känna han klättra upp på mitt huvud för att komma till fönstret…som tack och lov inte var öppet. Fick plocka in han snällt dock utan problem.

Andra gången såg jag han sitta på gallertaket på sin bur, och han hade mage att se totaaallt oskyldig ut. Så fort jag fått råd och möjlighet till att åka till ett brädlager så ska det köpas planka så man kan göra tak till akvariumet så han får flytta dit istället. :S Föredrar helt klart gallergnagande och hjulgnisslande framför plastgnagande. XD

Speedy
0

För att jag är bara 17 år och jag ska börja naturbruksgymnasium nu den 15 augusti, jag bor hemma, har inget jobb.. så det går ju som inte att skaffa barn då.. :/

Mymlan
0

#32 Ja, nu låter jag som en mamma men jag är en mamma *dock ej åt dig* Och jag menar inget elakt nu. Om man inte vill ha barn så använd skydd :p-spruta, P-piller, kondom etc att köra utan resulterar i barn. Att genomgå abort är väldigt jobbigt. Sedan tänk på alla könssjukdomar som man kan få utan skydd den allra farligast HIV, Klamydia ökar.. Snälla var rädd om dig..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Abico
0

Jag tror att jag håller på att bli förkyld, har ap-ont i halsen och knarkar halstabletter ^^' Fast jag tycker faktiskt det är ganska mysigt att vara förkyld så det gör inte så mycket ;P
Och sedan ska vi iväg till något fint ställe och käka lunch eftersom min gammel-mormor fyller år imorn, så jobbigt att sitta där å vara trevligt -.-

Hanna 

EmmaG
0

Va synd det är om alla oss här! *stor kram till er alla som behöver en*

// Emma, aka Althea

Speedy
0

ok jo jag vet, men jag tog p piller.. men som sagt de är ju inte 100 %, har sån jäkla otur bara.. och nu har min lilla bebis gerbil dött.. :/

dreamiz
0

Min gammelhamster har dött… O jag har mist en av mina mustjejer också… snyft…

Gerbilflicka
0

Nu är det rätt bra hos mig förutom att våra maskiner och liknande ger upp: Diskmaskinen, dammsugaren, kyl och frys har börjat krångla så mycket att vi troligen måste byta ut dem. Att köpa nytt av EN av de sakerna skulle slå hårt emot vår ekonomi, men alla… nej usch, det jag har tjänat i sommar kommer varken gå till resa, djuren eller mig själv. Det kommer gå till nya grejer i hemmet. Trist..

L8sson
0

hejhej just nu är de inge bra jag äter pencilin och imorn ska vi till veterinären med katten .. hon ska bli steriliserad hoppas de går bra :) men jag är ju inte så förtjust i skolan så lite deppig e man då .. för ma har börjat skolan :/