Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 257 ggr
Anne.K
0

(K) Hane för avel

Hej!

Jag är ute i god tid just nu då detta gäller en parning som inte kommer ske förrän runt juni tidigast (om min tilltänkta hona utvecklas som hon ska och jag känner mig nöjd med henne).

Är ute efter en hane som till sommaren helst är runt 1 år gammal (men så ung som 6 månader är okej också, men föredrar äldre hanar) och är antingen i färgen Blue eller Black och dilute bärare. (dock inget krav). Jag tar gärna även en helt vanlig black hane. Helst så vill jag inte ha någon cp-bärare då jag inte avlar på cp. Men finns det ingen hane utan cp så får jag leva med det.

Mina krav på hanen:

- Han ska visa på gott temperament då temperament är mycket viktigt.

- Han ska ha stamtavla och vara registrerad.

- Han ska ha frisk stam, och detta ska då kunna redogöras någorlunda för mig hur det ser ut i släkten med eventuella sjukdomar etc. Jag vill även kontrollera så att hanen är obesläktad med min tilltänkta hona då jag behöver få in nytt blod.

- hanen själv ska ha varit frisk hela livet inte ha haft en minsta åkomma.

- Han ska gå bra överens med flockmedlemmar inte ha bråkat med någon.

-Han ska gärna vara stor (ej fet). Dock inget krav egentligen men helt klart en fördel då jag vill försöka få in mer storlek bland mina gerbiler.

Det var nog de kraven jag kom på nu. Hoppas jag inte glömde något nu.

I min uppfödning ligger fokus främst på hälsa och temperament, men med en inriktning på dilute och även lite black.

Har du den hane jag söker?

maila mig: annekananen@hotmail.com

Så diskuterar vi lite närmare :) .

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning