Gul färg
Hej!
Jag har en gerbil som ser ut som en solklar dark eyed honey (tycker mina otränade ögon). Den är beigeaktig i en gul nyans och har svarta ögon. Gerbilen har ett syskon som har precis samma färg fast röda ögon. Rent logiskt kan man tycka att det borde vara en red eyed honey i så fall men när jag kollade på critterplaypen så ser det ut som om red eyed honey är mycket ljusare. Stämmer det? Frågan är vad min rödögda gerbil har för färg i så fall. Kan det vara argente?
lägg upp bild så blir det lättare:) sen är ju critterplaypen bara tecknade gerbiler och färgerna på ett ungefär:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Ja, men precis, därför tänkte jag att det är bäst att fråga en massa kunniga människor här 🙂
Ska se om jag får till en bild.
#6 ja,den med svarta ögon ser ju ut som en DEH. men någon annan som kan lite mer,kan nog säga mer exakt:)
// Linah
Gerbilsidan
Ser ut som en REH 😊
#8 men om den har svarta ögon kan det väl inte vara en REH?
// Linah
Gerbilsidan
Ser ut att vara en DEH och en REH. När dom är rödögda är huden blekare, så kan vara därför du tycker den rödögda ser mycket ljusare ut än den svartögda. 🙂
Tack för hjälpen folks! Och tack för bilden Moiz. Där framgår skillnaden tydligt 🙂
Det var inte helt väntat att det skulle dyka upp rödögt i den här kullen så det var skoj 🙂