Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 1324 ggr
fluffis
1

Gul färg

Hej!

Jag har en gerbil som ser ut som en solklar dark eyed honey (tycker mina otränade ögon). Den är beigeaktig i en gul nyans och har svarta ögon. Gerbilen har ett syskon som har precis samma färg fast röda ögon. Rent logiskt kan man tycka att det borde vara en red eyed honey i så fall men när jag kollade på critterplaypen så ser det ut som om red eyed honey är mycket ljusare. Stämmer det? Frågan är vad min rödögda gerbil har för färg i så fall. Kan det vara argente?

lollynonna
0

lägg upp bild så blir det lättare:) sen är ju critterplaypen bara tecknade gerbiler och färgerna på ett ungefär:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

fluffis
0

Ja, men precis, därför tänkte jag att det är bäst att fråga en massa kunniga människor här 🙂

Ska se om jag får till en bild.

fluffis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe, jag tog 54 foton men bara typ ett blev bra 😃

Här är en bild på båda syskonen.

fluffis
0

Här är en till.

fluffis
0

En bild på den med svarta ögon.

fluffis
0

Här är en bild på ett tredje syskon som är vittecknat. Det är full fart på sötnosarna. Tre och en halv vecka gamla är de.

lollynonna
0

#6 ja,den med svarta ögon ser ju ut som en DEH. men någon annan som kan lite mer,kan nog säga mer exakt:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

panini
0

Ser ut som en REH 😊

lollynonna
1

#8 men om den har svarta ögon kan det väl inte vara en REH?

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Gerbilles
0

Ser ut att vara en DEH och en REH. När dom är rödögda är huden blekare, så kan vara därför du tycker den rödögda ser mycket ljusare ut än den svartögda. 🙂

moawi
0

Solklar red eyed honey :) Här kan du se skillnaden mellan REH och Argente. När man väl jämfört är det superlätt att se skillnaden :) Argente har mörk underpäls medan REH är "helgula" i pälsen, och så går den vita maglinjen högre upp på REH's än på Argente.

fluffis
0

Tack för hjälpen folks! Och tack för bilden Moiz. Där framgår skillnaden tydligt 🙂

Det var inte helt väntat att det skulle dyka upp rödögt i den här kullen så det var skoj 🙂