Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 287 ggr
Fridolf87
4

Ett stort steg

Måste bara skryta och få dela min glädje. 😃

Har två stycken omplacerings-gerbiler som heter Strössel och Lakrits dom är ca 1,5 år gamla (tror jag). Idag hände något magiskt, jag lyfte upp Strössel som kröp upp på mig och fick springa på mina axlar. Sen släppte jag ner henne igen. Då ville hon upp och sprang själv upp längst armen och gosade in sig i håret. Sen fick hon gå ner och ville upp igen ett par gånger. Är så löjligt glad och stolt just nu. Imorgon ska dom få springa lösa i köket, ska bli spännande och se om hon vill springa upp på mig mer då än vanligt. Dom här gerbilerna bodde i ett ca 95-100 liters akvarium innan och hade aldrig fått springa fritt utanför det i 1 år och några månaders tid. Sen tog jag över dom, först fick dom springa lös några gånger sen fyndade jag ett 300 liters akvarium på blocket som jag tog hem och byggde lock till. Nu har dom hela köket att springa i ett par gånger i veckan och deras liv är betydligt mycket mer spännande än innan. Äppelkvistar att tugga på, kartonger i mängder och en lite för gos-sugen matte på det.

Jag är gerbil-frälst för evigt nu, underbara söta djur!

Sometimes we must choose between what is right and what is easy

emmlan95
0

aww Kär

Gerbilles
0

Åh, va härligt att hon har blivit så tam och trygg med dig. Såklart så är det också väldigt kul att dom har fått ett så mycket bättre hem hos dig, med ett enormt akvarium och möjlighet till bra aktivering utanför buren! 👍