Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 692 ggr
Lamina
2013-11-06 21:35
0

(K) Gerbilhane

Jag söker efter en yngre hane i eller i närheten av Stockholm som vän till min gerbilpojke som nyligen blivit ensam.

Jag kan börja med att säga att jag inte är någon expert på gerbiler. Jag kan självklart grunderna och så. Men det är möss jag pysslar med i vanliga fall. Men när djuraffären i staden jag bodde i skulle lägga ner och dom reade ut djuren tog jag min chans att kunna rädda några djur från den hemska industrin utan att riskera att nya köps in för mina pengar. Så hamnade 2 små gerbilpojkar hos mig. Högst tillfälligt var det tänkt. Men nu har det nästan gått ett år och jag har fortfarande inte hittat något hem åt dom. Dessutom har jag fäst mig vid dom små gynnarna. Så jag bestämde mig för att dom skulle få stanna. Det var då olyckan hände och lilla Emil blev ensam. :'(

Jag är som sagt var ingen expert på gerbiler. Men jag vet att dom kan vara lite svåra att sätta ihop. Så även fast jag inte vill att min pojke ska vara ensam vill jag gärna vänta ett tag med att skaffa en vän till honom. Jag vill kunna förbereda allt på bästa sätt. Och kunna läsa på lite mer om just den biten såklart. Sen måste jag ju hitta en gerbil som jag känner att jag "klickar" med. Så jag söker en pojke som kan flytta tidigast om 2-3 veckor.

Jag köper aldrig ett djur utan att läsa på om det först. Så jag vet hur gerbiler ska bo och skötas. Jag är även noga med vem jag köper ifrån. Det är viktigt för mig att jag klickar med djuren och att uppfödaren är seriös (och självklart att vi kommer överens, men jag brukar komma överens med dom flesta. :)) Så jag vill gärna kunna hälsa på och träffa ungarna innan jag bestämmer mig. Men det är inget krav.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[EmmaPemma1]
2013-11-07 19:54
0

Du kan ju kolla i uppfödarlistan som är nålad till vänster, där finns det många bra uppfödare :) Och vad fint av dig att ta hand om gerbilerna

Lamina
2013-11-07 20:05
1

Jag har kollat igenom den. Men antingen är hemsidorna dåligt uppdaterade eller så har ingen av dom ungar just nu. Det är sjukt jobbigt att sitta och maila varenda en för att kolla om dom har ungar just nu. Men blir jag tvungen så…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

rebeckakarras
2013-12-29 22:14
0

Hej om du inte har hittat någon gerbilhane så finns det än norr om Stockholm som behöver omplaceras. Han kommer nämligen inte överens längre med en av hans bröder. Rocky heter han och är 6 månader!

sfredrika
2013-12-31 11:54
0

Hej! Jag har en gerbilhane, dock 1,5 år (vet inte exakt hur ung du ville ha?). Hans bror gick bort i torsdags och jag vill mer än gärna att han får en ny vän så snart som möjligt! 
Han är väldigt social och glad. Har gjort ett inlägg (2 rader under din, "gerbilhane skänkes") om du vill läsa mer och se bild. 
Mvh /Sara :)

Lamina
2014-01-08 00:46
0

#3 Fast en hane som inte kommer överens med sin bror kanske inte är så lämpligt att köpa som sällskap till en annan hane. Jag hittade 2 unga pojkar för lite mer än en månad sen. Dom flyttade ihop i julas efter att ha bott i delad bur ett tag. Dom stormtrivs ihop. :)

//Lamina