Krafsar mot bur kanten och huset
Jag håller på att bli galen på mina gerbiler. Dem har allt mer och mer börjat krafsa mot bur kanten och när dem är inne i sitt hus. Det är speciellt som mest jobbigast när dem gör det under natten. Nån som vet vad det beror på och hur jag skulle kunna få bort det (om det går)?
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
vad har du för bur ?
Jag har en Duna multy med måtten 71x46x31,5cm. Men ska köpa ett akvarium så fort jag får råd
#2 kolla på blocket om du inte har gjort det :) vi hittade ett ca 200 liters för 50 spänn.
har han alltid gjort så eller är det bara nu?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
är det här för dyrt?
http://www.blocket.se/stockholm/Akvarium_billigt_50974290.htm?ca=11&w=1
har du de utanför buren mycket?
jag tror att de är lite understimulerad då de håller på med sånt där.
#3 kollar flera gånger om dagen på blocket om det finns nått. Hittade ett förut men den blev såld till en annan :(
#4 Har nog missat det akvariumet. Men sen så annonsen 1 månad gammal så gissar på att det akvariumet är såld.
(Detta är det akvariumet jag funderar på att köpa http://www.pwss.se/product.php?productid=20&cat=631&page=1 )
det är ju bara att kolla om det finns kvar eftersom annonsen är kvar :)
Mina förra gerbiler gjorde det för att jag inte hade pysslat tillräckligt med dom. Så jag började ta ut dom 1 timme om dagen och ge dom mer gnagsaker, papper och roliga leksaker:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Kan nog vara så att dem är understimulerade. Har inte haft dem så jätte mycket utanför buren, dels för att jag har haft praktik nu innan jullovet och kommit hem halv 6 varje dag och varit super trött. Sen så har dem sovit typ jämt när jag har kommit hem. Men jag försöker släppa ut dem så ofta jag kan.
Men brukar ni väcka er gerbiler när ni släpper ut dem eller väntar ni tills ni ser att båda rör sig runt i buren?
Sen har ni något tips hur man kan göra en duna bur lite roligare? Köpte igår lite ny inredning men tänkte om ni har lite tips?