Hjääälp mig!!!! Snälla!!
Jag har tre gerbiler som har väldigt stort gnagbehov! Det ända dom gör är att gnaga och ibland sova. Det stora problemet är att dom gnager sönder plastgångarna som förenar deras tre burar. Jag har hört att plast är giftigt för dom och vill göra nåt åt gnagandet. Att det är farligt för dom är inte det ända. Dom håller mig vaken på nätterna så jag inte kan sova och dessutom förstör dom sin bur. Ni skulle bara veta hur tacksam jag skulle vara för svar!!

Du kanske ska ha alla i samma bur så att de inte har några rör emellan så att de kan rymma, men jag har aldrig hört att plasten är giftig….

neej giftig är den inte, men det är inte bra för deras magar!

jag har oftast ett lager med toarullar som står intill buren, gerbiler älskar att gnaga på toarullar! 
Gerbilerna får massor av pinnar och toarullar, men det hjälper inte. Om vi skulle ha alla tre i en bur tycker jag lite synd om dom, eftersom att dom inte är särskillt stora(burarna alltså).
Köp en ny större bur, eller ett akvarie i glas. Begagnat behöver det inte bli så jättedyrt, och i längden blir det ju dyrt att köpa nya plaströr till buren som du har nu

Mina gerbils hade en massa plastleksaker i sin bur, som dom bet i tusen småbitar, men dom äter inte plasten .. dom tycker det glittrar så fint i spånet, det är därför dom inte äter upp de -.-