Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 845 ggr
Roze4235
0

Visst kan gerbiler äta vitakraft's pellets?

Ja som rubriken lyder så undrar jag om gerbiler kan äta vitakraft's pellets.. Jag testade att ge mina små gerbiler det och dem ÄLSKADE det , än så länge..

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

moawi
0

Kan kan du väl alltid, men frågan är om de inte skulle må bättre av att få äta ett foder med anpassat innehåll till just gerbiler :) Det kanske bara är jag, men jag skulle inte vilja mata mina smådjur med enbart pellets, känns så enformigt och onaturligt, fast jag har inga argument för det hela egentligen så jag ska väl inte säga för mycket. Däremot kan jag förstås säga att jag fått uppfattningen om att pellets ofta är anpassade till djur som råttor (och ofta då till avelsdjur) som har ett helt annat näringsbehov än gerbiler. Jag har för mig de ska ha kost betydligt rikare på fett till exempel.

fluffis
0

Har inte Vitakraft typ en miljon olika sorters matblandningar, pellets och godis? Vilken heter produkten du frågar efter? Jag hittar aldrig någon info om proteininnehållet på Vitakrafts produkter så därför är de svåra att bedöma tycker jag.

Roze4235
0

Men dem får bara det som godis fattar ni väl! Inte ENBART som foder! Dem får hamster nature , inte gerbil nature för att dem tycker hamster är mycket godare ! :)

[Tassy]
4

#3 Hur ska vi förstå det? Ska vi börja anta massa saker i stället för att fråga? Tänk lite på hur du uttrycker dig, det kan uppfattas som lite stötande.

Anne.K
5

#3 jag skulle vilja råda dig att byta ut hamster nature till gerbil nature istället. då hamster nature är för fett för gerbiler och anpassat till hamsterns näringsbehov.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[JollyJustin]
0

Håller med #5 ^^

Roze4235
0

Nej jag tänker inte byta ut det för dem är ute och rör på sig nästan hela tiden! :) #5

Anne.K
3

#7 dock är näringsbehoven olika för hamstrar och gerbiler dessutom och därför bör man ju gärna ha ett foder som är anpassat till den djurart man håller.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbilles
3

#7 Fast du skulle väl inte ge t.ex kattmat åt en hund? 😛 
Varför ska då gerbilerna få mat som är anpassad till hamstrar? Hamster Nature är ju mycket fetare och innehåller säkert därför mer solrosfrön än Gerbil Nature, vilket kan vara anledningen till att gerbilerna tycker den är godare. Så jag anser i alla fall att det är mycket bättre om du byter ut maten till ett foder som är anpassat till just gerbiler och deras näringsbehov.