Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 678 ggr
Candela
0

Har köpt 4 gerbiler!

Nu har vi äntligen inhandlat våra gerbiler! Vi planerade at köpa 2, men det blev visst 4..Oskyldig 

Tre av dem är bröder, och den fjärde är några veckor äldre.

Två stycken är svarta. Den ena har lite vitt på framtassarna, den andra har en vit rand från hakan och ner för halsen och även den vitt på tassarna. Deras bror är grå-beige.

Den äldsta är också grå fast lite mer silver-grå, och så har han en vit fläck på huvudet. Han är min favorit, jättevacker verkligen!

Vet inte riktigt vad de ska heta ännu.. Den som är mest svart får nog heta Sotis, och den med en vit rand tänkte vi nått namn som anspelar på randen. Stripe (rand på engelska) tyckte min man Cool Men vi får se.. Har ni några bra förslag till de andra?

Just nu är de helt galna, far runt i akvariet som tokar, klättrar och gräver, och ja, allmänt uppspelta haha.. Får se när de är såpass tama att man kan ta kort på dem..

Speedy
0

Naww.. Vad gulligt, har du inte några bilder på dina bebisar ? :)

Candela
0

De är alldeles för snabba för att ta kort på än så länge (dessutom är vår kamera ganska dålig..). Men ska försöka lite senare.

Candela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilder!

Candela
0

Mera..

Candela
0

Ännu mer

Candela
0

En svart

Candela
0

Min personliga favoritgerbil ;)

Candela
0

Nån som vet vad färgerna heter? (förutom de svarta, som jag antar heter "svarta"..?)

[Maxidor]
0

Burmese patched, agouti o black

Gerbilflicka
0

Jättesöta gerbiler! :)

Candela
0

Antar att burmese patched är den grå med vit fläck på huvudet..? 

Och augoti den beiga-bruna?

Asa-N
0

#3 där är en svart och en agouti
#4 där är en burmese, min favvofärg som även min Kitty har
#5 är en agouti

Din favvo är samma som min, burmese :o)

tjiggit
0

Vilka fina gerbiler! Själv skall jag hämta två honor imorgon i stockholm, längtar! Då jag tar ungar på den ena honan kommer hon kunna få burmese, som även är min favoritfärg!

Hiwwe
0

hej såg att du bodde i linköping det gör jag också & jag ska kanske också köpa gerbiler :) var köpte du dina ? dom är verkligen jätte fina & söta :)

Candela
0

Jag köpte på Djurkompaniet som ligger i Tornby, i samma hus som Sagoland. De är bra med djuren, tar hand om dem på rätt sätt!
Har kollat i alla djuraffärer i Tornby, och de andra hade gerbilerna ensamma med ett tunt lager spån bara Ledsen
Just nu finns det 2 gerbiler kvar på Djurkompaniet.

Candela
0

Silverpumans här på sajten har förresten ungar som ska säljas om några veckor. Hon bor i Linköping. Funderade på att köpa från henne, men orkade inte vänta så länge.. Hemlis

Hiwwe
0

#15 okej köpte mina förra marsvin där fast då hette de djurmagasinet ,.dom är jättebra ;)

#16 a okej har faktiskt funderat på det :)

Tack !

Nettan_L
0

Jätte fina gerbiler, burmese är också en av mina favvo färger. Ngt man får skaffa sig nästa gång.

Asa-N
0

Mitt avelspar består av en burmesetjej och en svart kille och där ska det komma bebbar i slutet av september eller början av oktober räknar jag med :o)

Fairytail
0

#5 är den helfärgad eller har den en vit mage?

Candela
0

Jag tror den är helfärgad. Han är så feg, så jag har inte lyckats lyfta upp honom ännu Flört

Fairytail
0

Om den är helfärgad är det en Nutmeg.

Candela
0

Har hunnit titta mer på honom, och han var inte helfärgad. Magen är lite mer vit/beige.

Fairytail
0

Okej, en agouti

Embla_
0

grattis! Gillar också burmese :)

EmmaG
0

Va roligt Taylor! Superfina!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken