Utevistelse och akvarium
Hur ofta tar ni ut era gerbiler och låter dom springa löst i hage/badkar/säkrat utrymme?
Ska troligen köpa ett 300 liters akvarium som det varit fiskar i tidigare, är det något särskilt jag bör tänka på vad det gäller rengöring osv? Ska bygga lock efter guiden här på forumet i såna fall. Men ska försöka mig på en lite annan variant för att kattsäkra locket lite extra. Hur har ni andra med katt kattsäkrat era lock?
Sometimes we must choose between what is right and what is easy
Använd grön såpa. djur och miljövänligt.
May the Gerbils be with you :3
Då kör jag på det, sitter och håller tummarna att akvariet inte är sålt och att jag kan få hämta det idag eller imorgon.
Förut tog jag ut gerbilerna på golvet flera gånger i veckan, nu när jag börjat gymnasiet och min syster har hand om dom så blir det inte lika ofta. Lite tråkigt när jag tänker på det faktiskt. Tur att dom har ett stort akvarie :P (140x50x40cm)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Det är bland annat därför jag vill köpa det här akvariet (125x50x50). Så att jag ska slippa ha dåligt samvete dom dagarna som jag inte hinner ta ut dom. För när jag tar ut dom i köket så ska det spärras av, stängsel och kartong upp. Katterna och hunden ska stängas in i ett annat rum. Så om dom ska få springa runt 30-45 minuter så tar det 1-1,5 timme med förberedelser och tiden det tar att ta upp dom. Dom är ju inte så tama att dom kryper upp på tröjan direkt.
jag har ett akvarium på ¨ca 130*55*55 och har inte mina ute i hagen så ofta då de verkade mest stressade av det… för tillfället verkar det vara tillräckligt att de klättrar upp på mig och jag tar ett steg bakåt från akvariet som aktivitet för de :)
…
men jag hoppas att de kommer att vilja vara ute i hagen ett tag senare för det är ju som bra för de att få komma ut från buren..
Vad stora akvarium ni har allihopa! :) Riktiga lyxbostäder för gerbilerna. Fick precis veta att akvariet fanns kvar, åker och hämtar det ikväll. Ska bygga lock i helgen och sen blir det fest för dom små liven. :D
jag hade ett marsvin när jag var liten som när han fick ha både sin bur och kaninens under sommaren valde att kissa och bajsa i en och resten i den andra…
därför vill jag ha så stort som möjligt åt mina gerbiler ;)
Mina gerbiler gör sina behov i sin sandskål som jag städar varje dag. Men vill ha stort ändå så dom kan bygga mer gångar osv.