Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1187 ggr
ulrikame
0

care fresh

Wony
0

Jag har funderat, men inte kommit mig för att prova än.

ForeverEmma_
0

jag använder det till mina gerbiler. Men har det blandat med alspån

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Wony
0

#2 Hur tycker du att det fungerar? Och hur mycket av varje använder du? Just nu har jag spån från Granngården men har funderat på att byta sedan när säcken är slut. 🙂

ForeverEmma_
0

#3 det är svårt att säga hur mycket exakt jag använder då jag är helt nu med att ha djur så jag testat mig fram lite och för jag vet inte om jag använder det rätt, hehehe. Men jag har nog lite mera spån i just för att den säcken var störst.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

gerbil99
0

Jag har testat carefresh! :) Jag blandade ner det i deras vanliga spån. Det gjorde gångarna mer hållbara och killarna boade med det. ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

[jenny-]1
0

Denna gången har jag kört på enbart care fresh. Funkar jättebra för mig (har fyra flickor i ett 375 liters). De har för första gången kunnat göra gångar som är väldigt hållbara. Dammar ingenting vad jag har märkt! Blir care fresh igen när det är dags för helstädning. :)

Wony
0

Verkar ju jättebra, det här! Men om man bara kör på carefresh, håller det längre jämfört med vanligt spån?

ulrikame
0

så man kan alltså blanda det med spån?

att använda endast care fresh känns nämligen som att det skulle bli väldigt dyrt.

[jenny-]1
0

Jag har tyvärr aldrig kört med enbart vanligt spån så har inget att jämföra med. Innan har jag haft toalätt blandat med vanligt spån (ibland) men mest alspån. Där märker jag ingen skillnad på "hållbarhet", det är fortfarande fräscht efter tre veckor (jag har bara, som vanligt, tagit bort avföring och kiss i "toaletterna" med jämna mellanrum) och jag lär nog byta dagen innan jul - fast om jag ska vara ärligt tror jag inte att jag behöver ta allt för det är väldigt rent nu.  
Vet inte hur det blir om man blandar med spån men tror inte att det skulle vara några problem!

ulrikame
0

gerbill99 säger att hen blandar med spån…

det är ju ganska så dyrt att bara ha care fresh så jag ska testa att blanda det med granngårdens spån.

sen såg jag på påsen att det expanderar en hel del, nån som har erfarenhet av det?

[jenny-]1
0

Det expanderar rätt mycket (blir ganska "fluffigt"), minst det dubbla.

ulrikame
0

antar att det är bra och att det gör att man inte behöver använda så mycket då man blandar det med spån :)…

tror att småpluttarna kommer att gilla det : )

Wony
0

Jag funderar på att testa framöver någon gång, när spånet börjat ta slut. Jag funderar på att blanda alflis, care fresh och kanske lite spån. Får se hur jag gör när det börjar bli dags.

ulrikame
0

#13 ett tips är att köpa det på zoo.se ganska snart då de för tillfället har bra priser på det.

care fresh naturell som jag beställt kostar 199,90 nu men rekommenderat pris är över 400 kr.. .

Wony
1

#14 ska kolla den sajten! Annars blir det från animail, då jag ofta beställer annat därifrån. :)

ulrikame
0

kollade på den sidan du brukar köpa från och det är mycket bättre priser på care fresh än på zoo.se :)…

bra att veta i framtiden :)

tack för tipset,,,