Cancer
Hej! Jo, våren 2012 dog en av mina gerbiler med cancer. Han hade aldrig ont, men i hålet på magen så började blöda hela tiden. Han gned magen mot leksakerna och blodet hamnade överallt. Sedan 72 dagar efter dog min andra hane av sorg… Jag undrar om det verkligen var cancer han led av. Han hade en knöl på magen… R.I.P Guldis R.I.P Brunis
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
Nej vad hemskt! Hade en hamster som fick cancer:( Saknar henne något enormt!
Dogs is my world ♥
1# Jag vet hur det känns… Jag undrar om det var cancer han hade…? Saknar båda jätte mycket…
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
Det låter som att han hade en tumör på Doftkörteln, alltså cancer. Det är tyvärr rätt vanligt bland hanar.
Men en sak jag tycker låter konstigt är att den andra hanen dog 72 dagar senare på grund av sorg, är inte det lite för lång tid emellan? Är du säker på att han inte dog av någon annan anledning?
Beklagar i alla fall att dom dog. 😕
Som #3 redan sagt så var det troligen en tumör på Doftkörteln din hane fått. Detta är tyvärr ganska vanligt hos hanar.
Vad är det som får dig att tänka att den andra skulle dött av sorg? När djur dör av sorg så är min erfarenhet att de går bort ganska tätt efter den andre som dött. Detta är något som jag ofta sett hos marsvin (har haft mycket marsvin under mitt liv) då de tyr sig väldigt mycket till sina kamrater och vissa blir så deprimerade att dom dör ganska tätt inpå.
Denna typen av sorg har jag hittills inte sett hos gerbiler som förlorat kamrater. Men inte sagt att det inte skulle vara möjligt. Men 72 dagar låter väldigt länge om det skulle vara sorg. Jag skulle gissa mer på att den andra kanske dog av ålder eller så ?
Men iaf. Beklagar sorgen :(
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#3 Ja, säker är jag inte. Men han var frisk och så jag kunde inte komma på en annan anledning till varför Brunis dog… Jag har ingen aning om det var något annat…
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️
#4 Somsagt, nu när jag tänker efter så blir jag osäker. Brunis kanske inte dog av sorg… Han var frisk och så men åt nog lite dåligt… Jag har alltid trott att det var pågrund av sorg han dog… Vet du kanske vad det annars skulle kunna vara? Han blev 2 år…
~Joja my rabbit~ ❤️
~Kaniner~ ❤️