göra tam funkar inte
Jag har försökt nu i tre månder att försöka få mina gerbiler handtama, jag har godis i handen men dom luktar bara, sen är de inget mer mer med de… Någon som vet vad man kan göra istället??
Du får prova med andra godsaker om de inte är intresserade av det du erbjuder helt enkelt :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag trodde inte heller att mina bebisar skulle bli tama, men sen så fick jag hjälp av mister Godis ;D Jag har hittat ett som dom gör VAD SOM HELST för och då vet dom att godis väntar på dom och då skuttar dom glatt upp för ärmen :)
Vad använder du som godis?
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Oj! Förlåt för jag inte svarat på länge…. :( Okej, jag har testat med gurka, tomat, morot, och solrosfrön…. Solrosfrön kan dom ta ibland… Vart köpee du "mister godis då?:))
Hmm… Testa lite nya saker kanske. Som sagt gäller det bara att hitta det som ens gerbiler gillar. Men håller du på långa stunder med dem under en dag eller kör du korta stunder flera gånger om dagen? För om du kör på långa stunder kanske det är så att dem tröttnar lite på dig.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag brukar använda lite pumpafrön eller mandelspån. Mina älskar det och svärmar över mina hand när jag håller ner det i buren. Till och med den fega av dem gör det, även om han bara tar godsaken och springer in i boet eller till ett hörn för att äta. (:
Jag brukar torka äpplen och morot, det älskar dom. Torkade äpplen blir och smaka sötare och dom håller längre.
Mina gerbiler älskar mandelflarn och flockar sig i handen när jag kommer med det :). Även hirs är uppskattat och sesamfrön brukar också gå hem.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag håller på med dom typ 10-20 minuter om dagen, okej! Ska testa allt!:) Tack för svaren!!
Mina gerbiler gillar solrosfrön och pumpafrön, bra att ha när man ska fota dom:)
Dogs is my world ♥