Gerbiler!
Idag ska vi prata om att skaffa 2 små gerbilsar!
Jag ska försöka övertala föräldrarna och sådant.
Kan ni skriva lite fakta här m.m?
Och är det sant att man kan städa buren var 3dje vecka?
Är det du som är jollyjustin eller kakisen123 eller någon annan gerbil och bieber älskande människa? Det blir enklare om du har ett konto :)
Gerbiler behöver en stor bur med grävmöjligheter,som ett akvarium det har jag till mina.Som bottenmaterial har jag kutterspån,det är väldigt bra att gräva gångar i men det dammar.Mina gerbilpojkar äter gerbil nature,det bästa foderblandningen till gerbiler tycker jag😉.Gerbiler gillar att gnaga så man kan slänga in toarullar och äggkartonger det tycker dom e jätteskoj😉.Gerbiler luktar inte äckligt alls.Det där med var 3dje vecka är lite olika,det beror på hur mycket spån man har i.Men jag brukar städa buren efter 2 veckor ungefär.Gerbiler gillar också att bada i chinchillasand🙂Lycka till!
Dogs is my world ♥
Jag är nog en anna gerbilälskare :) #1
#2 Tack!Oki tack! Ska man också ha ett litet hus de kan vara i som marsvin? :)
Jag städar buren 1 gång i veckan. Pga att jag vill inte att det ska damma mm.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Ja det vill dom ha,det är bra om man har ett hus med platt tak så att man kan ställa matskålen där på😉
Dogs is my world ♥
Vill de bara ha vatten,matskål,massaspåm oh ett litet hus i buren?
Inget mer? Och vilka grönsaker kan man ge? :)
Läs alla artiklar i denna http://gerbiler.ifokus.se/articles/4ebe99ee88f4722a70006c29-artikellistan?discussions-1 och sen är du nog redo för gerbil.
Har läst #7
Okej, det är väl bra :)
:) Gjorde det idag :)
jag har ett akvarium på ca 325 L och det städar jag ungefär var fjärde vecka…
jag har två gerbiler.
spån köper jag från granngården som har bal på mellan 21-25 kg spån för ca 80 kr.
sen kan man använda toarullar och liknande för de att tugga på, jag har även hårdare papprullar åt de.
papperstidningar funkar bra att riva så även toa/hushållspapper.
jag har vattenflaska åt mina och ger maten i spånet och har koll på att de inte går ner i vikt eller nåt liknande..
Vad bra :)
Som jag skrev så älskar gerbiler när man lägger ner en massa spännande kartonger och toarullar så det är ju en del av inredningen🙂.Jag har två hus,en träkub med hål i,ett trärör,kartonger,toarullar,matskål och vattenflaskor😉
Dogs is my world ♥
oke, jag ska göra så :)
Hoppas du får gerbiler! Jag brukade inte städa buren helt mer än en gång i månaden, men då hade jag en väldigt stor bur och renliga gerbiler. Det är olika vad som behövs.
Tack! Vi ska tyvärr inte ha gerbilsnack idag 😕 Pappa tyckte jag tjatade för mycket😭 Såg fram emot det!
Kan tillägga att när manger ger gerbilerna toarullar kan man ta en toarulle som det fortfarande finns papper på, det blir bra bomaterial :)
#16 kan också säga att gerbiler är väldigt nyfikna djur,så det är väldigt enkelt att få dom tama😃
Dogs is my world ♥
Aa jag har hört det :)
UPD. Inget prat idag heller :(
Mina gerbiler gillar att äta majs,gurka,tomat,morot,äpple,banan och päron. Jag hoppas verkligen att du får gerbiler. Att ha gerbiler är både kul och spännande. Hur gammal är du?
oki tack, 11, fyller 12 nästa år.
Men jag o syrran ska ha en var o hon är 13 :)
Inget prat änsålänge
Hur har det gått? 🙂
Jag undrar också hur det gått? :)
Hmm.. Vi planerar gerbilmöte men på nått sätt är det nånting för förstör det.
Antingen ska mamma åka/träffa kompisar, pappa på gym eller jobba, syrran ska göra läxor m.m. Inget änsålänge. 😕
Jag vill verkligen prata om det. Jag vet att jag säkert inte får i födelsedags present men jag vill iaf ha gerbiler innan sommarlovet!
Testa med att boka en tid långt fram som några veckor framåt i förtid. Det verkar mera konsekvent, plus att det blir mera tydligt för alla att det är just då ni ska prata om det.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Okej :)