Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 687 ggr
[LinaMollerup]
0

Torka äpplen

Är det någon som vet hur man torkar äpplena när man har dom i ungen? hur många grader? hur länge?

linn8
0

Kan man "torka" äpplen i ugnen!? Dom blir väl bara mjuka?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

VildaVittra
0

När man torkar frukt ska det vara på max 100 grader, helst mindre ((typ 70) och med luckan på glänt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Timmorn
0

De blir inte bara mjuka. Du skär mycket tunna skivor. Sedan har du i ugnen på 50 grader i massor med timmar, finns recept bara att googla men jag tror jag hade 5h och hade sedan luckan lite öppen så var det hela natten också fast utan värmen. 

Jag hade till hjälp av en maskin som man köper på clas olsson för 199/299 kr tror jag det var. Multifunktionell, asbra!

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[LinaMollerup]
0

Tack :)

aekitsune
0

Känns lite som slöseri med el att ha luckan öppen. I så fall skulle jag vilja föreslå att torka dem utan ugn. Det kanske tar längre tid, men sparar i alla fall på miljön :)

http://aekitsune.blogg.se

VildaVittra
0

#5 Det går fortare med luckan öppen, annars stannar fukten bara i ugnen. Tid drar också el.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

aekitsune
0

Jag förstår att det går fortare och är bättre, men det drar ändå el. Därför kan man torka dem utan ugn.

http://aekitsune.blogg.se

VildaVittra
0

#7 Det är inte alla som kan det, här är det för fuktigt tex.

Timmorn
0

Det drar så pass lite el att det i det stora hela inte spelar någon som helst roll. Panta 1 flaska och du har gjort ditt. Men om man vill så kan man ju ha äpplena man ska torka längst ned medan man har något annat i ugnen, alternativt bara köra på eftervärmen eftersom att de inte ska vara inne i så hög temperatur.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

93mli
0

Ha kring 50-60 grader när du torkar frukt, inte varmare! Frukten förlorar sina vitaminer om det är för varmt. Lämna gärna ugnen lite på glänt för att fukten ska slippa ut. Har du varmluftsugn dessutom så ställ in den på det. :)