OT: Tatueringar
Vet att det är många unga här iofs.. men finns det några här med tatueringar, eller som vil ha men är för ung för att fixa/har inte råd?
Vad för motiv skulle ni vilja ha?
Och ni som har tattos måste ju absolut visa upp dom!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Själv har man ju tyvärr aldrig råd med tatueringar men har i nuläget 4st jag vill göra..
- En västdrake. Men är väldigt kräsen med mina drakar så det lär väl dröja innan jag får ihop till nån som duger. Antingen på skulderbladet el. på överarmen
- Om jag nångång känner att jag kan stå fast i min tro så ska den här fisken (som jag pinsamt nog inte för mitt liv kan komma på vad den heter just nu) in på insidan av underarmen
http://i106.photobucket.com/albums/m276/Esmie_86/fisk.jpg
- Nånstans på kroppen så ska jag tatuera in tassavtrycken efter min älskade råtta Wille när han dör..
- Och om 5 år ska jag på nåt sätt ha en tatuering som det står Petrus. My first, my last, my everything. Men hur den ska se ut förutom texten vet jag inte ännu..
// Emma, aka Althea
Jag har fem tatueringar:
På höger vrist har jag en mus med tassavtryck runt vristen.
På vänster vrist har jag ett marsvin.
På höger arm, nedanför axeln har jag en varg o på handleden en solsymbol.
Fram nedanför vänster axel har jag en drake.
O fler kommer det bli!
Jag vill tatuera en gerbil.
För gerbilerna kommer ALLTID att betyda något för mig, de symboliserar mer än ett intresse så jag kommer alltid kunna se tillbaka på det med glada minnen på den tiden även om jag slutar med gerbiler i framtiden.
Dock vill jag vänta ett tag till för att det är ett stort beslut, jag har inte råd och jag har ingen aning om vart den skulle sitta i sånt fall.

#2 Men bilder ju!!
// Emma, aka Althea
Jag har ett drakhuvud på höger ankel. Har ingen bild tillgänglig eftersom jag sitter på jobbet nu men titta här för originalbild av artisten. Hon är så söt som givit mig full rätt till den =)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#5 snyggt!!! Vad duktig hon är att rita!
jag har ingen tatuering, men jag ska också ha en…nångång. Vet inte riktigt vad bara
Inga tatueringar här. Har flera kompisar som gjort sådana och ångrar sig å det grövsta, så jag behåller mitt vita skinn vitt 

oj, råkade trycka iväg inlägget lite för fort bara. Tänkbara motiv: en älva, en dragonfly (hur den nu ska se ut), nåt vackert… Gerbiltassar är ju söta, kanske, vem vet?
#4 Ska fixa bilder!
Ja man måste ju verkligen tänka igenom en tatuering ordentligt innan man gör den så man inte ångrar sig. Jag ångrar inte nån av mina o vet helt klart att jag ska ha fler. Hade valt motiv o bokat tid nu i augusti men har avbokat då jag ska ha pengarna till annat nu så här i semestertiden.
Jag tror det är viktigt att börja med något simpelt och diskret. Kör man något stort på överarmen så är ju risken större att man ångrar sig, för den syns så mycket. Dessutom kanske man inte ska satsa på något stort, för flashigt eller liknande till att börja med.

Jag vill ha tatuering i framtiden, men vet inte var och har inte kommit överens med mig själv om motivet ännu. Men ajg känner ingen brådska, jag är ju bara 18. Har några år på mig att tänka igenom det.
#12 & #13: Vilka fina!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#15 Tack!
Här kommer "the real thing"! Lite glans pga blixten men jag tror ni ser ändå =)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Supersnygga drakar både #17 & 19!
// Emma, aka Althea

supercoola tatueringar ni har! :O
Mm, jag gillar drakar!

#1 [Blev lite nyfiken, vad betyder fisken?](javascript:void top.ShowProfile('EmmaJ') "Visa personlig sida för EmmaJ.")
#23 Det är en kristen symbol. Nu ska jag se så att jag förklarar det korrekt, det är lite komplicerat; Ordet fisk på grekiska (minns dock inte ordet) är samma som "Jesus Kristus, Gud Son, Frälsaren" när man tar första bokstaven i varje ord.
Dessutom finns just fiskar med rätt mkt i Bilben, t.ex. när Jesus kommer till Petrus och hans brorsa och ska göra dem till "människofiskare" m.m.

Som Emma säger så är det en kristen symbol =)
Och när det kristna folket blev förföljda förr ritade dom just en sån fisk på väggen för att visa andra kristna vägen till en trygg plats typ..
Men andra, som inte visste vad fisken betydde var det mest klotter på väggen.
// Emma, aka Althea

Wiki är din vän!
http://sv.wikipedia.org/wiki/ICHTHYS
// Emma, aka Althea
#26 Yaay, där står ju allt! ^^ "Ichtys" var det visst. :P
Jag har varit småsugen på att tatuera mig (en streckkod i nacken eller nått sånt), men jag tror jag skulle tröttna på den/ångra mig.
Men en Ichtys-fisk skulle jag kunna tänka mig, på nått diskret ställe! Fast å andra sidan.. Nej, jag föredrar smycken isåfall 

Jag har änsålänge två tattueringar, en "växt/tribal av egen design på vänstra foten, och så har jag en ödla av halvegen design på utsidan av högra smalbenet. Den är tydligen gecko liknande och klättrar uppför benet, båda i helsvart. tycker att svart/vita tattueringar är snyggast på mig.
Men jag har fler planerade.
en drake av europeisk (fantasy) sort på ena skuldran
en kanin
en G-klav (musik tecken) möjligtvis med lite noter runtom
en gerbil med lång svans hade varit gulligt men det får vänta
möjligtvis en liten blomma på höger fot, förgätmigej t.ex. men jag vet inte om det passar med olika tattueringar på varsin fot…

Pallar inte leta upp bilder eller ta nya nu, får komma en annan dag isf. =P
jag vill ha en tauering :P en ying och yang eller hur de stavas hehe :P i nacken XD hehe jag har ju en pircing :P
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Hade tid för en till tatuering nu i augusti men avbokade pga jag behövde pengarna till annat nu på semestern. Men ska ringa o boka ny tid. Han jag går till hade lång väntetid i våras så har det säkert nu också så inte säkert jag får tid i år. Men jag vill inte gå till nån annan. Går jag till honom vet jag att jag får det som jag vill ha det o att det blir riktigt bra!
Ska göra en råtta med en "pentacle" (häxsymbol). Har valt bilder för länge sen. Han som tatuerar ska bara rita om lite så råttan blir som jag vill ha det o att de hänger ihop (ska ju va en bild o inte två separata.)