Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1134 ggr
panini
0

OT: Rider Du?

Hej!

Här kan ni berätta om ni rider! Om ni har en egen häst, är medryttare eller går på ridskola :)

Berätta gärna om hästen/hästarna. Vad de heter, vad är det för ras, hur är hästen i sättet osv. ;)

Lägg gärna in BILDER!:)

linn8
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är skötare på 4 hästar (ska ditt imorrn Yey:D) Fia: norsk fjordhäst, 16 år, l45 i mankhöjd hon kan vara lite tjurig när man kommer tidigt på morgonen för då ska hon ha mat. Hon är ganska lätt att leda och funkar inte med en av hästarna utan hon bara biter honom i ansiktet. Floris: norsk fjord häst, 16 år, 147 i mankhöjd. Han är lite svårare att leda och vill alltid tävla med Fia vem som kommer först till hagen. Just nu så har han en skada på bakbenet och blir inte friskförklarad förän 2014/2015 tyvärr. Hamlet: shettis, född 93, 98 i mankhöjd. Han är riktigt snäll men är svår att leda då han går MAX i steg i sekunden. När man lockar på honom bryr han sig inte. Macke: gotlandsruss, 18 år, runt 130. Han är en hyrhäst och han är riktigt grinig och sur ibland. Svår att leda och måste ha grimma i hagen pga det. På bild Hamlet:

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

fluffis
0

Hej!

Jag hade egen häst under min gymnasietid och blev utbildad till hästskötare. Jag var intresserad av dressyr och hade en lipizzanerkorsning. Nu var det längesen jag hade kontakt med hästar tyvärr.

Du själv då?

ForeverEmma_
1

Jag rider oftas på mina lov från skolan (för det mesta bara sommarloven) på två islandshästar. Dem är halv bröder och heter Svepe och Viking (kan inte deras isländska namn). Men dem är två äldre herrar som är runt 20 års åldern. Riktigt mysiga är dem.Svepe är vit och Viking är brun. Svepe kan vara lite envis av sig när man rider han han är även lite seg också, men har världens skönaste galopp. Viking kan också vara lite envis så han får man visa vem som bestämmer. Han är mycket piggare i sin gång än vad Svepe är. Här är Viking på bilden

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Zebra02
0

Rider varje lördag på Eslövs ridklubb.

ForeverEmma_
1

Och här är Svepe

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

panini
0

Jag är medryttare till två hästar. Stoet Heidrun och valacken Spartakus. Jag rider hemma hos min vän :)

Heidrun: Islandshäst - hennes rider jag mest hon är näst störst i stallet. Hon och jag har alltid klickat lite extra. Hon är lite känsligare och man behöver bara röra lite på sig så börjar hon tarva direkt, och fart har hon ;). Hon är även riktigt duktig på att tölta! Hon är min lilla ängel, och vi har blivit riktiga skogsmullar nu, så det är nästan bara skogen som gäller när man ska ut och rida :)

Spartakus: Islandshäst - honom rider jag lite då och då. En urgullig och stor (störst av alla isisarna) kille som ÄLSKAR galopp. Honom kan man knappt trava på för han går hela tiden över till galopp, och han är så mysig att rida på. Han är även en liten skogsmulle häst :)

Bilder ska jag se om jag kan få fatt på också ;)

gerbil99
1

Jag har ridit på ridskola i 8år och nu i höst blev jag medryttare på en D-ponny som heter Silver Star. Han är värdens snällaste och super söt! :3

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

BettaSplendens
0

Jag rider på ridskola och är medryttare.

På ridskolan har jag en sköthäst som heter Stellan, och hon är verligen det bästa som finns.

Sen har jag en medryttarhäst, en fjording. Vi har inte riktigt klickat, får se om det kommer eller om vi bara helt enkelt inte passar ihop.

Bilden är från min och Stellans senaste hopptävling :)

ulrikame
0

jag jobbar på en ridskola sen tre år tillbaka :)

red när jag var yngre men gillar mest att jobba med de från marken nu :)

i mitt jobb som stallskötare så ingår att jag masserar och stretchar tre av ridskolans hästar flera ggr i veckan.

så man kan kanske säga att jag har tre sköthästar då jag kommit dessa tre närmare än jag skulle ha gjort om jag inte hade masserat / stretchat de :)