Bra/dåligt?
Vad tycker ni om en sånhär bur?
Hiss/Diss? Varför just det?
http://djurmaxi.se/smadjursbur-habitat-p-13701.html
Funderar på att ha en liknande
Dåligt. Läste du inte burartiklen jag länkade dig? http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d715585b9cb46221d066b03-sa-har-kan-vi-bo#articles-1
Diss! Gerbilerna kan fastna med sina långa baktassar och dom kan börja gnaga på gallret, vilket kan leda till missbildningar i munnen.
Sen tycker jag även dom är riktigt fula, hehe. Bättre med akvarium/SAMLA. 😃
#1 Jag har sett den för ett tag sedan, innan du länkade.
Men det är ju över 15 cm spån till topp. Men vad vet jag, den kanske ändå är dålig. Skriv gärna varför! #1
#3 Galler. Behöver jag verkligen säga mer?
Ajusste, du verkar lite sur men ok ^^
Är denna bra som rasthage då?
#5 Förlåt för att jag blev lite sur :) Nej jag skulle inte vilja ha en sån då dom nog kan gå igenom gallret ;)
Ajusste xD Hahaha! Men vad ska man ha som hage?
Tack, Jag har funderat men hamstrar kan hoppa över en sån så jag tror gerbiler också kan 🤔
#9 Det kan dom, min kille brukar göra det. Dock finns det tyvärr inte så många andra alternativ, men man kan annars använda kompostgaller och tejpa fast kartong runt för att undvika rymningsförsök. 😛
Ok tack
Nej som dom andra säger, fastnar med ben osv. En sån "hamsterhage" har jag och mina hoppar över direkt. Så jag släpper ut dom på sängen eller på hela golvet.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jo men vill ha dem ute :)
Nej dom kan nog gå igenom gallret ;)
#14 Gallret är nog för glest, gerbilerna kan säkert klämma sig igenom hålen.
Åhh, okej :P
Kartong funkar :)
Ja kanske det :)
Bra ide!!
Det kan man tigga till sig från olika företag, bara ta fram din sötaste min och roffa åt dig alla kartonger du hittar ;D
Hahaha jaa. Imataffären finns massa kartonger :)
jag vet inte riktigt
Bra att du frågar i förväg och läser på! Tummen upp för dig! 👍
Som övriga nämnt så passar inte gallerburar till just gerbiler, oavsett om det är bara halva buren, pga skaderisken med baktassarna, och för att många inte kan låta bli att gnaga så tänderna blir förstörda.
Tack, Ja #23 Men kan man inte ha den som #8 tpsade om ? :)
#24 jag har en sån och mina är så duktiga och hoppar inte ut ;) men en del gerbiler gör det och andra inte.
#24 Under övervakning. Jag har sett många gerbiler hoppa ur såna hagar 😛
Haha fatta hur förvånad jag blev när jag bytte spån och killarna sprang över mina fötter!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jo, men det är väl galler? #26 #25
#27 Hahhaha 😂
En sådan där påbyggnadsdel till utekaninburar, så kan man sätta dit ytterligare mer finmaskigt nät eller byta ut det andra.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Mm
#28 ja, därför måste man hålla koll så dom inte gnager.
Japp. Men man kan väl ha pinnar i så de inte gnager? :)