Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 323 ggr
MissTiburtius
0

Göra mitt kök gerbil säkert

Nu har jag plockat ut allt ömtåligt och så samty dammsugit, och även tagit in saker de kan få klättra på. Men jag har två saker som gör mig lite orolig. 

Det är mellanrummet mellan spisen och golvet och det mellan kylen och golvet. Båda är typ 2 cm och där kan de ju få för sig att krypa under. 

Hur ska jag liksom täta eller ja täppa igen de mellanrummena. Funderade på att lägga en ihoprullad handuk i för, låter det som en helt okej idé eller borde jag ta något annat?

thea_thea
0

Jag brukar ta frigolitbitar, kartonger eller annat som man kan tigga från Ikea ;)

MissTiburtius
0

Hm ikea ligger bara 7 mil bort xD men kanske kan gå till byggaffären där jag sommarjobbade och fråga lite… ^^

burmesee
0

Handdukar har funkat för oss förut, gerbilerna kan ju bli nyfikna iallafall men då är det ju bara att puffa bort dem från där de inte får vara :)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

MissTiburtius
0

då kör jag på handdukar ifall min arbetskamrat inte hittar några frigolitbitar 🙂

MissTiburtius
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är nöjd med handdukarna. Behöver bara ha koll på att de inte gnager på dem :)

thea_thea
0

#5 Ser bra ut :D

panini
0

Ja uppsikt ska man alltid ha över de när de är ute. Så kolla så att de inte börjar gnager eller tror att de kan gräva under de (puffa) så att de flyttar på de.

Tror att de kommer ha suuper kul där :)

ks.gerbil
0

ser jätte bra ut som #7 säger får du vara lite vaksam så dem inte försöker komma under den eller nåt :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

MissTiburtius
0

Nu har de varit ute och är även tillbaka i sin bur. Tror jag får vänta ett tag att ha dem ute även om det gick jätte bra. De var värre när de skulle in, de är inte tillräckligt tama för det än.