(s) Rexgerbil hane samt rexbärande hona
Hej!
Från min nuvarande kull finns det två stycken småsaker tillsalu. Det är en hane som är svart rex som är urtrevligt och super söt. Det finns även en hona som är nutmeg vittecknad som inte är rex.
Denna kull blev lite ojämn så dessa söker självklart en partner att bo med då jag inte har några hemma att para ihop med!
Kolla på min hemsida för mer info!
Finns i Uppsala och jag kan mötas upp beroende på lite vart.
Jag kommer ta 250 kr för dom små liven!
Mamma till kullen heter Silver oak farms Mia och är svart patched rex, inte reggad i shf eller sgf. Pappa heter Nyx och är nutmeg han är reggad i shf.
Ungarna kommer inte vara reggade i shf.
http://cherioshamstrar.weebly.com
På bilden är pojken!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Ohh, jag som precis är på jakt efter en ung hane till min ensamma pojke. Jag PMar dig.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Blir bara nyfiken, varför inte regga ungarna? :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Så söta! 😍 Vill bara påpeka att de bara kan vara rex eller inte rex, de kan alltså inte bära på det. Men lika söt är hon för det! 😛
Åh, du har inga fler ungar till salu? Eller ska du möjligtvis ta en till kull inom en snar framtid..? 😇
För att efter mycket tjaffs gick jag ur Shf och vill inte vara medlem där och ja då blir det svårt att regga 🙂
Men ååh, tack 😉
Jahaaaa!! Det är så det är, det är så mycket när man har så många olika sorters djur haha! Men dåså!
Jag trodde mamman var omparad då pappan fick gå kvar med henne efter ungarna var födde man jag tvivlar lite på det. Så funderar på att sätta ihop dom när ungarna bor själva så att säga! 🙂
Nej, tyvärr har jag inga fler till salu, ska spara två pojkar själv!
#6 vad tråkigt att det blivit så för dig i föreningen. Det finns ju annars svenska gerbilföreningen istället? Inte för att man måste men är ju alltid trevligt att kunna skicka med stamtavlor när man säljer :). Plus att det även underlättar för en själv som uppfödare att kunna kolla tillbaka i släkten på sina avelsdjur. Men du kanske skriver egen härstamning istället? Får ursäkta att jag går OT, men blev bara nyfiken över hur du gör med din uppfödning :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jo jag gick nyligen med i Sgf men har inte hunnit undersöka hur det där med registrering går till än därför skrev jag varken att jag reggar dom i sgf eller inte för jag vill kolla upp hur det går till och så! Men tanken är att regga i sgf!
Hamstrarna tänker jag köra egen härstamning i fortsättningen!
Det är klart du får fråga, bara roligt att förklara hur jag tänker 🙂
Ja om de fortfarande bor tillsammans så är Mia högst troligt dräktig igen :)
Särade på dom för drygt en vecka sedan! 😉
#10 Aha, men om de bodde ihop ett tag efter födseln så lär hon vara dräktig nu :)
Ja dom bodde 3 veckor efter så! Men det känns som om hon borde få nu när som men hon är inte direkt tjock eller visar på något! Men vi får väl se 😉
#12 de fördröjer dräktigheten när de redan har ungar. Vissa får när äldre kullen är 4 veckor men de allra flesta mellan 5-7 veckors ålder så håll koll på magen när ungarna är 4-5v så ser du.
MvH Tsunamis
Ja dom är ju 4 veckor nu så 😉
Gud så söta mitt hjärta går ju nästan sönder!! En såndär skulle jag kunna tänka mig att gosa med <3
http://aekitsune.blogg.se
Åh är helt kär i rex hanen :3
#6 Då är jag eventuellt intresserad av två stycken från nästa kull! 😃
Hihi så söta ni är! 😉
Då hoppas vi att hon är dräktig då 🙂