Jag blir knäpp!
Jag har ett par tjejer här hemma som har bestämt sig för att ruinera mig helt, de har en stor bur med massa spån och aktivering i form av kartonger och liknande. Jag hanterar dem ofta och de får vara ute mycket, men trots detta har de banne mig något emot deras egen vattenflaska! De har inom de senaste två veckorna totalförstört 6 hela flaskor och jag börjar bli trött på att köpa nya, är det någon som har något supertips för att stoppa dessa huliganer?
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Sätt flaskan högre upp så att de bara når till pipen för att dricka :) Något man också kan prova är att gnugga in citrons eller lime på plasten, de brukar inte tycka om smaken av det :P
De är ena riktiga hoppetossor så att ha vattenflaskan högre har inte hindrat dem men ska pröva med citron! :)
Det problemet hade jag också med 2 honor här hemma. Det jag gjorde var att hänga flaskan mitt i buren och högt så inte de nådde mer än vad som krävdes för att dricka. Det funkade på dom iaf. Annars finns ju flaskor i glas att köpa :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
vad för sorts flaskor har du ?
#3 ska försöka hänga dem mer i mitten! #4 jag har de klassiska i plast som man hänger upp i taket
med en ögla på alltså ???
de tyckte mina att man skulle gräva så mycket spån som möjligt över, och bita på… nu har jag en 60 mls flaska som jag virar ståltråd runt och hänger upp, den har de låtit bli…
innan jag hittade den så provade jag en flaska med mjukare plast men då käkade de på den istället…
jag höll på att bli knäpp där ett tag ;)
#6 precis! En liten plastögla, men har även haft en större utan ögla som jag virat in i ståltråd. De pulveriserar alla sorter om de får chansen! De små kan verkligen ge en gråa hår för mindre ;)
#8 det var en smidig lösning! Ville bara uppdatera, efter att ha smörjt in flaskan med citron, hängt den så mycket i mitten och så högt upp det bara går så har flaskan nästan överlevt ett dygn! Denna gång har de bara förstört plastöglan högst upp men sparat resten av flaskan som låg i buren, nu är den upphängd med ståltråd och jag väntar med spänning om den nu kommer överleva ännu en natt ;)
Living Worlds hemsida http://ca-en.livingworldgreen.com/glass-water-bottle-769-ml-26-oz