Iiip iip
Hej! Jag är sjuk och kan inte sköta min killar så det gör min lillebror. Men varje gång jag går förbi och pratar lite så låter ledarhanen. Han låter ganska högt Iiiip iiiip och står och tittar på burlocket. Jag blev orolig för att han hade ont eller något eftersom att han gör så när jag är dra så jag vet inte om han gör det annars. Varför gör han så? Väldigt tacksam för svar!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d712ec5b9cb46221d044ecc-gerbilernas-sprak#articles-1 Jag vet inte vad det betyder men om han tittar på burlocket kanske det betyder att han vill ut? Krya på dig :3
Det var inte så skarpt inte som ett "skrik" och den andra bryde sig inte #1 tack:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#2 Då kanske han bara singnalerade till matte att han älskade henne och vill upp och gosa ;)
#3 hehe okej;) När jag öppnar buren annars hoppar han upp i min famn och typ "spinner"
Awwwh, mina blir bara nyfikna och springer och nosar på mig :3
#5 det är ju oxå mysigt;) jag var tvungen att sätta upp en varnings skylt på buren för att han hoppar så. Annars kanske den som öppnar inte är beredd och han hoppar ner på golvet istället.
Hahaha vad gulligt :* Alla främligar som kommer blir påhoppade av en söt gerbil ;)
#7 ja men tyvärr är det inte lika uppskattat av alla. Jag brukar låta buren stå öppen för dom hoppar upp på burlocket och tittar på rummet.
Åh ja det är ju vissa som inte är förtjusta i söta små gerbiler… En av dom jag känner gillar inte mina djur så mycket, bara när dom sover ;) Men smiter dom inte då?
#9 nej det gör dom inte=) dom kan komma på kommando oxå;)
Wow. Nu är jag avundsjuk. Rejält. Jag har knappt rastat mina… x) Skaffade dom för inte så länge sen men nu är redan mina nästa på väg ;) Men jag ska införskaffa en klicker och träna dom lite (om det passar dom… ;) )
#11 :)