Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 303 ggr
Kaninen111
0

Hur är en gerbil

Jag tänkte skaffa en gerbil och undrar hur dom är. Hurnär just era gerbiler? Är dom lättskötta? Aa lite typ sån undrar jag.

thea_thea
0

Underbara ;)

linn8
0

Gerbiler ska bo i grupp eller par. Inte ensamma. Mina killar kan somna i min famn och hoppar upp ur buren när jag kommer. Dom är enligt mig inte mer lättskötta än något annat djur. Dom behöver mat, vatten, sand, aktivering, saker att gnaga på, en rimlig bur, massa spån, minst ett gömställe i buren osv. Jag är med mina minst 2 timmar om dagen för att behålla vår goda relation:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Mina11]
0

Mina gerbiler är väldigt sociala.'

När man kommit hem från skolan/jobbet eller något sånt och ser att de sover så kan man bara stoppa ner handen så kommer de fram och vill nosa på dig.

Men gerbiler i allmänhet är nog sociala och lekfulla.

Mina gerbiler små gnagar på mig ibland men det gör inte ont.

Jag tycker verkligen du ska skaffa dig gerbiler, men kom ihåg att de måste vara två och två.

Fizzy
0

Mina är sociala, aktiva och nyfikna. Jag var slarvig i början och vi fick en dålig start men tagit igen det med mycket omsorg och umgåtts mycket med dom. Det krävs lika mycket som med något annat djur. Dom ska ha mat, vatten, sand, städas, älskas, få motion och se till att deras klor och tänder håller sig fina.

Dom är väldigt noga med vänskapen vad jag upplevt. Tar dom tid att lita på dig. Det är inte direkt som när jag hade en dvärghamster som kom upp 3:e dagen jag hade den hemma.

Men som andra har sagt måste dom vara minst 2!

May the Gerbils be with you :3