är det här rätt?
Hej
Jag kom över den här anonsen på norska FINN.no och tycker den verkar konstig, kan någon med lite mer kunnskap svara om den annonsen verkar rätt eller fel.
Bara nyfiken.
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44726274&searchQuery=%C3%B8rken
Nejmen! Usch vad dåligt dem där gerbilerna hade det! En liten gallerbur utan nästan någonting i! Speciellt att dem kallar dem för råtter, jag tycker iaf att man borde veta namnet på arten man köper! ;(
Gerbiler ska inte ha gallerbur. Det beror framförallt på att dom kan skada sig av att gnaga på gallret eller fastna med t.ex en fot, men även för att man inte kan ha tillräckligt mycket spån i såna typer av burar.
Det finns heller inte mycket spån att gräva och bygga gångar i och heller inget att gnaga på, så dom där gerbilerna verkar inte ha mycket att aktivera sig med. Såna här annonser blir jag riktigt ledsen av att se. 😕
Sen kan man ju alltid hoppas att gerbilerna inte bor där egentligen, utan bara var i den för att bli fotade. Tycker dock att det inte verkar vara så i detta fall.
trodde väl, blev lite skeptisk när jag såg annonsen.
Stackars små :( gerbiler ska ju ha akvarium med minst 20 cm spån och trä/kartong att gnaga på.. Blir så ledsen av sanna här annonser :c