Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmÀnt-om-gerbiler
LĂ€st 1683 ggr
MissTiburtius
4

Snart gerbilÀgare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! đŸ™‚
Jag har hĂ„llt mig i bakgrunden och mest lĂ€st pĂ„ en massa dĂ„ jag i nĂ€sta vecka ska bli Ă€gare till tvĂ„ sötnosar frĂ„n Nomnoms gerbiluppfödning. 

Men nu vill jag bara checka av lite saker och ha detta inlĂ€gg ifall det skulle dyka upp frĂ„gor under de första dagarna som nybliven Ă€gare till gerbiler. 

Har precis inrett mitt enorma akvarium (de Àr dubbelt eller ja delat i tvÄ sÄ har en lika stor del som inte anvÀnds) TÀnkte bara se om det fattas nÄgot
.

Och sen har jag i lyckorus köpt en pĂ„se mat, det Ă€r gerbil mat men tĂ€nkte kolla om nĂ„gon vet om den Ă€r bra
.

MissTiburtius
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fodret

MissTiburtius
0

Har en vattenflaska men har inte fÄtt dit den Ànnu, ska "lÄna" lite av pappas stÄltrÄd och hÀnga upp den i locket

linn8
0

Grattis

Innan du gÄr hemifrÄn, kolla bÄde en och tvÄ gÄnger sÄ att du Àr sÀker pÄ att du har huvudet med dig!

[GerbilLooover]
0

Lycka till! đŸ˜ƒ

Buren va jÀttefint inredd med mycket spÄn och stort, dom kommer sÀkert trivas!

Maten vet jag inte om den Àr bra, har inte testat den. jag har gerbil nature och den brukar rekommenderas eftersom den har dom flesta nÀringsÀmnen. tror en del blandar ut den med hund/kattmat ocksÄ :)

LinneaJohaanson
0

Nu Àr ju jag inte sÄ insatt i gerbil men jag har ett foder som heter Bephar care + till min kanin. Det Àr det bÀsta fodret nÄgonsin, nÄgonsin! Det rekomenderar vi starkt pÄ jobbet! SÄ mÀrket kan jag varmt rekomendera!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Gerbilles
0

Va roligt! Lycka till med sötnosarna! đŸ˜ƒ

Stor och fin bur ocksĂ„! Jag skulle dock hĂ„lla koll pĂ„ skon. Gerbiler grĂ€ver ju gĂ€rna gĂ„ngar och de kommer sĂ€kert börja grĂ€va under skon, sĂ„ se bara till att den inte faller ner pĂ„ dom smĂ„. Du kan ju eventuellt stĂ€lla den ovanpĂ„ ett annat hus. đŸ™‚

ulrikame
0

lite lÀngre fram sÄ skulle du kunna göra ett hÄl i mellanvÀggen och sÀtta ett rör dit sÄ att de kan gÄ emellan :)

MissTiburtius
2

Tack allihopa. đŸ˜ƒ

#6 jÂŽJag Ă€r mer orolig för skĂ„len med sand dĂ„ den Ă€r tyngre, men jag tĂ€nkte pĂ„ det nĂ€r jag satte ner dem, de var lite tunga, funderar pĂ„ att bygga nĂ„gon slags hylla som jag kan flytta och sĂ„ men sedan ha de tunga sakerna pĂ„. Men man ska vĂ€l inte anvĂ€nda vilket trĂ€slag som helst vilket gör det lite svĂ„rt och om inte annat dyrt att bygga

#7 Jag fick det förslaget nÀr jag hÀmta det och var pÄvÀg att göra det, men skivan Àr dit limmad sÄ kan inte byta ut den ifall jag Ängrar hÄlet. Och inser att det kan vara smart att ha tvÄ. Det blir praktiskt nÀr jag stÀdar, bara att fylla den med nytt material och flytta över dem, samt om jag skulle skaffa ett till par i framtiden sÄ har jag dÄ redan en bur klar. :)

Disyerto
0

Ett tipps Ă€r att införskaffa en sĂ„dan hĂ€r hylla frĂ„n IKEA: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60136623/

De Àr smidiga att rengöra ocksÄ.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gÀrna in pÄ Disyertos hemsida

MissTiburtius
0

Åh den verkar smidigt :) Om jag kommer ivĂ€g till ikea sĂ„ ska den sĂ„klart köpas
.. de gnager inte pĂ„ den, jag tĂ€nkte sĂ„ att de inte fĂ„r i sig plast
.

annaforsgren
0

Vilken fin bur! :D dÀr kommer de att stormtrivas. Jag har byggt en liten hylla till mina dÀr jag har mat och sandbad, annars blir det lÀtt sÄ att de grÀver över det. Jag byggde med vanliga oimpregnerade plankor, men de har ÀndÄ inte gnagt pÄ det.

Mvh Anna :D
Medarbetare pÄ JÀttekanin.ifokus

Disyerto
0

#10 Den Àr tillverkad i metall.

Disyerto
0

Ett riktigt fint hem de kommer fÄ förresten.

Denna kommentar har tagits bort.
MissTiburtius
0

typiskt att hyllan inte finns pĂ„ ikea i örebro -.- 
tror jag fÄr ta och bestÀlla den, dock blir den dyrare men fÄr ta och offra lite pengar pÄ de tvÄ :P

Disyerto
0

Men Àr den tillfÀlligt inte i lager eller sÀljs den inte dÀr alls?

MissTiburtius
0

#16 Stod nĂ„got om att det var en bestĂ€llningsvara
. đŸ€”

Sen nĂ€r jag klicka pĂ„ den lĂ€nken sĂ„ kom man till ikeas "oj nĂ„got blev fel". 
SÄ det blir att köpa den online :P Men det gör inget just nu dÄ jag kom pÄ att jag har ett present kort dÀr, dÄ mÀrker man liksom inte att man handlar, det försvinner ju inga pengar frÄn kontoto. (har blivit vÀldigt mÄn om min ekonomi de senaste veckorna)

MissTiburtius
3

Aaaaaah! Imorgon blir jag lycklig, eller ah jag irrar runt i vĂ€rldens lyckorus just nu đŸ˜ƒ. I morgon bĂ€r det av mot Stockholm och utrĂ€tta ett Ă€rende och sedan möta upp Anna och sen fĂ„ ta mina tjejer med mig hem. Wiihoo!!!!