Färskfoder?
Hej! Vad brukar ni ge?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Vad menar du med näringstillskott? Syftar du på vad man ger för färskmat kanske? :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#1 ja alltså som inte hör till godis eller vanlig gerbil mat:)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Om jag förstår dig rätt så utöver basfodret så brukar jag ge gerbilerna barnmatsrester. De får de min lilla dotter inte orkar äta upp :). Via det får dom i sig proteiner och grönsaker och annat smått och gott som maten innehåller.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Okej:) Men fastnar inte mandat i pälsen? Hur är det med kokt ris? Är det bra?
De brukar få vad vi har hemma ;)
Olika sorters sallad, ärtskott/solrosskott, ärtor, morötter, majs, gurka, potatis, pasta, barnmat och allt där i´mellan ;)
#5 kokar ni ärtorna eller tinnar dom?
Vi brukar köpa frysta ärtor och då lägger man bara fram de och låter de tina upp :)
#7 okej tack
Hur är det med banan? Ris? Ägg? Majs?
Jo banan går bra, fast jag brukar mosa min ;) Ris ska man koka. Ägg ska man koka. Majs kan man köpa på burk och ge.
#10 Okej tack så jätte mycket! Vad kan men ge mer? Hur mycken kan man ge?
Tror ingen har nämnt dessa:
Köttfärs (kokt, ej saltad eller annan krydda)
Lax (samma som köttfärs)
Kyckling (samma som köttfärs)
Mjölmaskar
Broccoli
Bönor
Mina älskar verkligen ärtor och majs, men dom gillar även broccoli, pasta och bönor. 🙂
Tack Agnes99:)
#13 Varsågod! 😃
Hur mycken kan man ge i veckan?
Inte mer en 3 gånger🙂
Får dom färsk mat mer en 3 gånger i veckan ökar chansen för diarre.