(S) Gammal hona
Förra veckan gick Lilly, en av mina två äldsta gerbiler, bort och nu sitter alltså systern Iris ensam. Hon har färgen Lilac och är köpt i november 2010 på Fidos i Trollhättan där de sa att hon var 3-4 månader. Hon var definitivt inte yngre än så och jag räknar med att hon är född i juli någon gång vilket alltså skulle innebära att hon nästa månad blir 3 år.
Hon verkar klara sig hyfsat bra utan syrran men hon är så pigg och kry att jag i alla fall vill testa att se ifall någon skulle vara intresserad av henne, kanske för att sättas ihop med en gubbe, så hon inte är ensam. Iris bits då och då (dock inte så att det börjar blöda) och jag skulle inte rekommendera att vara barfota om man har henne ute på golvet, men för det mesta är hon snäll och hoppar ofta frivilligt upp i handen för att komma ut på äventyr. Hon lutar lite på huvudet efter en öroninfektion hon hade för något år sedan men förutom det har hon aldrig varit sjuk.
Skicka ett PM om det skulle låta intressant, jag är väldigt noga med vart hon hamnar. Iris finns i Trollhättan och jag tar en symbolisk summa på 50 kr för henne. Givetvis får hon också flytta hit igen ifall att det inte skulle funka i nya hemmet av olika skäl.
Jag hade en intressent som sökte just efter en gammal hona till hennes ensamma gamla hane. Om du vill kan jag kanske tipsa henne om dig? I så fall kan du PM:a mig din mailadress så ger jag den vidare till henne.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Tror jag har fått mail från samma person som bor i Gbg. Har egentligen ingen i passande hög ålder så då kan jag också peka henne åt dit håll.
MvH Tsunamis
#2 ja då låter det som samma person. :P hon jag fick kontakt med var från gbg.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Det låter intressant, ni kan väl länka den här annonsen till personen i fråga så PM:ar jag er båda min nya mailadress också. 🙂
Samma här, hon har hört av sig till mig med.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Haha mig också och jag tänkte samma sak men jag behöver ju inte mejla henne jag med ;)

Jag har en hane hemma som behöver dam-sällskap. Har PMat :)
Puttar upp den här annonsen igen. Iris fick flytta hem igen då det inte funkade i längden med hennes nya gubbe. Det verkade som att det inte var Iris som startade bråken även om det så klart kan vara så att det ändå var hennes "fel". Iris är fortfarande pigg och hon har inte bitits alls på flera månader vilket får mig att hoppas att hon lagt av helt och hållet med det. :)
Putt
Putt