Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 555 ggr
moawi
0

(S) Svart avelshane, import NL

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tänkte höra om det finns intresse för min "lille" ögonsten Blackjack. Han kommer från Silver Oak Farms uppfödning i Holland och är köpt i april i år. Han är född 17/9 2012, d.v.s. är lite drygt ett år gammal. Han är väldigt stor, vilket är bra eftersom storlek på avelsdjuren brukar efterfrågas :) Hans svarta färg skulle kanske önskas lite mer av då han har en del vita stickelhår. Men om man är en uppfödare som inte bryr sig så mycket om att få fram perfekt svärta så funkar han finfint att använda i avel! Han har trevligt temperament och stor personlighet. Han kan vara aningen stressad i början när man lyfter upp honom, men brukar lugna ner sig efter en stund. Detta tror jag dock kommer bli bättre när han får sig sällskap (han är ensam just nu) och om man pysslar lite mer med honom. Bra grundtemperament har han i alla fall. 

Han är av färgen black och bär på e då han fått nutmeg-ungar. Någon stamtavla finns tyvärr inte då uppfödaren inte skickar med det till köparna. Men han kommer från uppfödar-linjer i Holland/Europa så vitt jag vet :)

Han har fått två kullar här hemma hos mig men då jag bestämt mig för att lägga ner black-aveln för att fokusera på colorpoint här så säljer jag honom alltså nu till någon annan som kanske är intresserad av "nytt blod" till sina linjer. Inga av hans ungar har sålts till uppfödare så därför behöver man inte tänka på att hans namn skulle finnas med i flera andra stamtavlor och ta upp genpoolen.

Ev. kan han säljas med sin son Fenix på 5,5 veckor, nutmeg, men jag är inte säker ännu. 

P.S. Om du vill vinna den här söta pojkens hjärta så ger du honom en liten ostbit. Det är GOTT enligt Jack. Han har också en förkärlek till att sova på konstiga ställen ibland. Om inte på två ben med framtassarna lutade mot valfritt föremål i buren så gärna pannkake-style som på bilden.

Tyvärr har jag inga snygga systemkamera-bilder på Jack eller ens en mobilbild i dagsljus *skäms på mig*, men om man skulle vilja ha det så ska jag se till att ordna det🙂

moawi
0

Kanske bör tilläggas också att han inte är rutig😃 Däremot har jag ett rutigt golv i djurrummet som gärna reflekteras i glaset.

Han finns i Kinna mellan Borås och Göteborg. Transport till Halmstad kan ev. ordnas under v.44. Han kostar 150 kronor och är redo att flytta närsom.

panini
0

Han är såå FIN! Gud vad mycket jag vill ha gullet ;)

moawi
0

#2 Hihi, ska lägga upp en till annons nu där tror du kan komma att drabbas av ha-begär😍

TheGerbil96
0

Jag skulle GÄRNA Köpa Honom Men Kan inte Köra Dit…. Bor I Holmsjö I Kalrskrona…. Man Han Är Så Söööööööööööööööööt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1