Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1446 ggr
burmesee
6

Oväntad bebislycka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja presentera min lilla olycka för er här på sajten! Jag har inte varit aktiv här på länge eller i uppfödarsammanhang men nu när min ena hane tragiskt gick bort för ett tag sen så blev det akut att skaffa en flickvän åt min kvarvarande orange mold. Det blev en nutmeg hona som egentligen var för gammal att få bebis men de lyckades iallafall så nu springer det runt en liten sak i de lyckliga parets bur! Vilket också gör mig väldigt sugen på att återuppta min uppfödning, tänk vad en liten skrutt som lilla Huberta kan göra! ;)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Anne.K
0

Så söt :) Blir även nyfiken på vad din uppfödning hette då du var aktiv? :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

burmesee
0

Tack så mycket :) Hollywoods gerbiluppfödning var mitt uppfödarprefix!

panini
0

Välkommen tillbaka! Har sett dig i en massa gamla trådar och det skulle ju bra kul om du blev uppfödare igen! :D Och det ve en jättesöt liten bebis ;)

moawi
0

Säger som panini 🙂

burmesee
0

Tack så mycket! Absolut, ska börja kika efter avelsdjur men det är ju en långsiktig plan och hoppas kunna bli aktiv i en förening också. :) Har flyttat för utbildning så numera finns jag i Skåne om ni har några tips på uppfödare eller trevliga föreningssektioner i "södern".

burmesee
0

Tack till dig också, Moiz! :)

panini
0

Jag föder upp gerbiler och jag finns i Sjöbo, Skåne. Så det finns bara jag (panini) och en till (Windsors) som är seriösa uppfödare i Skåne :)

burmesee
0

Tänkte passa på att presentera hennes trevliga föräldrar, först ut mamma råtta som är en djuraffärsgerbil som jag köpte från en familj som var i samma situation som mig där partnern hade avlidit.

panini
0

#8 Vilken vacker Nutmeg! :)

burmesee
0

Och sen pappa råtta som är en Orange Mold jag tog hand om när han var bebis, från Orions gerbiluppfödning. :)

burmesee
0

#7 Vad roligt att ni är iallafall två! Du kanske har någon kull på g, panini? Just nu söker jag väl framförallt en flicka då jag tänkte behålla den aktuella bebisen, dock inte för avel, och söker sällskap till henne. Framförallt sällskap men med möjlighet till avel i framtida sammanhang. #9 Hon är verkligen superfin och väldigt mysig :) Pappa Lecter också för den delen!

panini
1

Du har PM ;)

[Jessica_91]
1

Hur gammal är honan som du trodde var steril? Det finns lite olika åsikter på forumet om när det är okej för en hona att bo ihop med en hane utan att de ska kunna få bebisar, det här kanske kan vara ett bra exempel på att det faktiskt händer "olyckor" med gamla honor. 🙂

burmesee
0

Eftersom hon är en djuraffärsgerbil så har jag inget exakt födelsedatum, men hon borde vara cirka 2 år nu. Varför anses det inte bra för en hane och hona att bo tillsammans om det inte är tilltänkt att bli bebisar? Mitt pensionärspar mår väldigt bra med varandra iallafall och det är tur det :)

Anne.K
0

Välkommen tillbaka :) även jag har sett dig i gamla trådar. Vore kul om du kunde bli aktiv igen. Behövs fler seriösa uppfödare i landet då vi är så få i dagsläget.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[GerbilLooover]
0

Välkommen tillbaka :)

Jättesöt unge och fina föräldrar :3

Tsunamis
0

Välkommen tillbaka! Själv har jag tänkt lägga ner mina Orange Mold inom kort, har lite för många avelsdjur just nu så hör gärna av dig om du kan tänkas vara intresserad av vuxna eller ungar. En del härstammar från Orions (med mina linjer längre bak) ;) jag fick ju ta hennes sista innan hon slutade. Transport brukar lösa sig neråt landet.

MvH  Tsunamis

Gerbilles
0

Välkommen tillbaka! Har också sett dig i en massa gamla trådar, kul att du är här igen! 

Söt liten tjej, fina föräldrar har hon också. 😃

burmesee
0

#15-18 Tack allihop! Blir så glad över det härliga mottagandet från er 😊 #17 Absolut, vore jättespännande! Jag ska fundera på det, måste börja lägga upp en plan för uppfödningen till en början. Men jag hör av mig! :)

burmesee
0

Som en lite uppföljning skulle jag också vilja presentera familjens söndagsaktivitet/brunch!

burmesee
0

Beklagar kvalitén på bilderna men skyller på ifånen! ;)

panini
0

Haha men gud vad gulliga! *förälskad*

burmesee
0

Här hjälper hon till att strimla kartong! ❤️

burmesee
0

Ibland kan det vara skönt att bara chilla med mamma! Har ingen aning om varför bilderna lägger sig på sidan dock…

burmesee
0

#22 Visst är de! Det är verkligen full fart idag :)

[Jessica_91]
0

Jag skrev att det är olika åsikter om NÄR man kan sätta ihop hona och hane 🙂 Grejen är att vissa menar på att man utan problem kan sätta ihop en hona på 1,5 år med en hane utan att det blir bebisar medan det andra lägret inte tycker att man borde sätta ihop en hona på mindre än 2,5 år med en hane för att inte riskera att få ungar.

[GerbilLooover]
0

#24 åh så liten 😍

burmesee
0

#26 haha okej, då missuppfatta jag dig och ber om ursäkt för detta. Jag har haft kombinationer med äldre par tidigare där honan till och med varit yngre och inte fått några ungar så det är ju olika men man ska ju veta att risken alltid finns. Olyckor händer som sagt ;) #27 hon är som en liten docka! 😊

little monkey
0

oj vilken liten rackare!

burmesee
0

#29 verkligen, en riktig liten tuffing är hon!

little monkey
0

hur gammal är hon nu

burmesee
0

#31 hon är 19 dagar idag

Disyerto
0

Himla fin liten familj ❤️
Innan jag själv blev uppfödare så var jag inte så värst aktiv här på forumet så har inte "hört" talas om dig, men det är alltid kul med nygammalt folk :) Så välkommen tillbaka på nytt och då även kanske som uppfödare. Och håller med andra som skriver att det behövs flera, just nu är det ganska tajt utbud.

Själv är jag ganska ny inom uppfödare fronten här och finns belägen i Varberg med min uppfödning som heter Disyertos, tänkte det kunde vara kul å veta för dig :)

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

burmesee
0

Tack! ❤️ Hehe man kan inte ha hört om alla, men jag hoppas "höras" lite mer från och med nu 😊 Jättekul att veta lite mer om alla gerbilfantaster, speciellt er uppfödare som inte är så fasligt långt bort från mig när jag själv är i startgroparna för uppfödar"karriär" igen 😉