Gerbiler sökes (Östergötland eller angränsande län
Hej,
Då vi (jag, min man och två barn) snart ska flytta till större boende ska vi äntligen skaffa husdjur och har bestämt oss för ett par gerbiler. Buren (stort akvarium) är fixad, vi har läst på ordentligt och nu är det alltså gerbilerna som saknas! Vill helst inte köpa från djuraffär så letar nu efter en uppfödare. Vi bor i Motala men är villiga att åka upp till 10 mil (så Örebro, Norrköping, Jönköping osv går bra). Vill helst att de ska vara leveransklara någon gång i oktober, november eller december. Om vi inte lyckas hitta någon uppfödare finns det någon som kan rekommendera en bra djuraffär någonstans i Östergötland?
Frida
Hej! Jag har just nu 3 hon ungar och deras mamman tillsalu :) De är födda den 5/9 och är leveransklara den 17/10. Ungarna är efter trevliga föräldrar från uppfödare. vid köpet så är de handtama och det medföljer stamtavla och en påse övergångsfoder. Jag finns i Skåne, men transport brukar gå att fixa ;) Om detta låter intressant så är det bara att PMa :)
Även jag kommer eventuellt ha leveransklara ungar i december (de är än så länge ofödda). Vi finns i skara. Uppfödningen är registrerad och godkänd i Svenska hamsterföreningen med gerbilsektion. Vill ni läsa mer är det bara klicka er in på min hemsida som finns länkad till i min signatur här under. Bara att maila vid intresse :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
kolla med Motalavikens om hon fortfarande håller på? 😃
Tack för tipset Tassy men det verkar inte som Motalavikens finns längre :(
Det verkar som om hon har lagt ner gerbilerna, men maila och fråga, kanske hon kan tipsa dig vidare? 🙂
Ah ok, tack! Ska göra det!